10 NAMIRNICA KOJE IMAJU VIŠE KALIJA OD BANANE

Iako slovi kao bogat izbor kalija među voćem i povrće, banana ipak ne nosi vrh ljestvice namirnica koje imaju najviše ovog vrijednog minerala. Želiš li osigurati dovoljan unos kalija u organizam, prepusti se novim idejama koje nadilaze poznato žuto voće.

Možda ne razmišljaš o njemu kada je zdravlje u pitanju, no kalij pomaže kod komunikacije mišića i živaca, kretanja drugih nutrijenata u tvojim stanicama i održava razine natrija u organizmu.

Slijedi 10 namirnica koje sadrže više kalija od banane.

Batat

Pečeni batat ima 542 mg kalija. Također je pun vitamina A i vitamina C koji su dobri za tvoju kožu i zasitnih vlakana.

Krompir

Možda se čini iznenađujućim, ali pečeni krompir ima 941 mg kalija. Ako si se prije plašila ove namirnice u strahu od debljanja, ona u biti može biti saveznik u mršavljenju ako se dobro pripremi, npr. kuhan ili pečen u pećnici, jer tako ima mali udio kalorija, masnoća i natrija.

Puni su i vitamina C i magnezija.

Umak od paradajza

Ova jednostavna namirnica u samo jednoj šoljici ima 728 mg kalija. Umak od paradajza možeš koristiti u varijetetu recepata, a bogat je likopenom, snažnim antioksidansom koji daje crvenu boju rajčicama te je poznat i po svom antikancerogenim svojstvima.

Lubenica

Najdraže ljetno osvježenje za mnoge u samo dvije kriške nosi 641 mg kalija, a također je bogata likopenom, vitaminima A i C te B6.

Idealni je saveznik u dijeti jer je puna vode i ostavit će te sitom nakon grickanja.

Zamrznuti špinat

U samo jednoj šoljici zamrznutog špinata nalazi se 540 mg kalija, a možeš ga dodati u wok s povrćem ili tjesteninu. Bogat je i magnezijem, vitaminom A i kalcijem, a na sve to je i nevjerojatno jeftin.

Crni grah

Osim što je odličan izvor vlakana i proteina, koji su idealni za održavanje sitosti, pun je i kalija i to čak 793 mg u jednoj šoljici.

Bijeli grah

Daleko najbolji izvor natrija na ovom popisu je bijeli grah. U samo jednoj šoljici ova namirnica ima vrtoglavih 1189 mg kalija što iznosi jednu četvrtinu od ukupnog preporučenog dnevnog unosa.

Ono što je još impresivno u njegovom sastavu je i 20 grama proteina te 13 grama vlakana u samo jednoj šoljici.

Cikla

U šoljici kuhane i narezane cikle može se pronaći 518 mg kalija, a radiš li čips od ovog povrća, možeš unijeti impresivnih 90 mg kalija u jednom serviranju.

Pije li se u obliku soka prije treninga, može ti pomoći povećati sposobnosti i izdržljivost, što je i dokazano jednim istraživanjem iz 2017. godine.

Butternut tikva

U samo jednoj šoljici butternut tikva ima 582 mg kalija, a opskrbit će te i vitaminima A i C, magnezijem, folnom kiselinom te kalcijem.

Blitva

Jedna šoljica kuhane blitve ima 961 mg kalija. Prepuna je i vitamina A, C i K, kao i željeza i kalcija. Ubaci ju u jutarnji omlet s lukom i rajčicama za pravu energetsku bombu.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE