AKO STE GLADNI PRIJE SPAVANJA, UZMITE OVE GRICKALICE

Ako ste gladni prije spavanja, pojedite 1 do 2 krekera, bananu s malo maslaca od kikirikija ili malo grčkog jogurta. To će pomoći u regulaciji šećera u krvi tokom noći kako se ne biste probudili gladni.

Koliko puta ste čuli da nije dobro jesti prije spavanja jer vam hrana može poremetiti san i udebljati vas? Stručnjaci su se složili da to ne mora biti tako jer, naravno, sve ovisi što konzumirate i koliko. 

Odlazak na spavanje natašte može uzrokovati pad šećera u krvi usred noći. Kao odgovor, vaše tijelo proizvodi niz hormona koji ga pomažu vratiti u ravnotežu, uključujući kortizol – važan hormon koji odgovara na stres. Višak kortizola može poremetiti vaš san tako što će poremetiti vaš raspored spavanja i budnosti te će vas vrlo vjerojatno probuditi usred noći. 

  • Ako ste neko ko se probudi usred noći gladan, lagani zalogaj prije spavanja je u redu – kaže psihologinja i specijalistica bihevioralne medicine spavanja Shelby Harris.

Međutim, dodaje Harris, iako ne biste trebali ići na spavanje gladni, ne biste trebali ići ni previše siti. 

  • Jedenje većih obroka tri sata prije spavanja može uzrokovati probleme s spavanjem kod nekih ljudi – kaže ona.

Osim što biste trebali izbjegavati teške obroke, nakon večere biste se trebali kloniti masne, začinjene i kisele hrane jer ona također može naštetiti kvaliteti sna.

Doktor Michael Breus, stručnjak za spavanje, preporučuje lagani zalogaj (od 200 do 250 kalorija), oko 30 minuta prije spavanja. Iako su svi različiti, kombinacija ugljikohidrata, proteina i/ili zdravih masti bit će zasitna, a neće ometati san kod većine ljudi.

Zdrave grickalice za prije spavanja

Harris preporučuje, ako ste gladni prije spavanja, da pojedete sljedeće zdrave zalogaje. Svi će oni, kaže, pomoći u regulaciji šećera u krvi tijekom noći kako se ne biste probudili gladni.

  • Pola banane i maslac od kikirikija
  • 1-2 krekera od cjelovitog zrna i sir
  • Mala porcija grčkog jogurta

Posezanje za ovim zdravim, a ipak malenim obrocima prije spavanja može pomoći u smanjenju gladi dok spavate. 

Nedavna istraživanja potvrđuju da oni koji dovoljno spavaju također imaju tendenciju da se drže zdravije prehrane i manje su skloni prejedanju, pa bi malo zdravog zalogaja noću moglo biti upravo ono što vam je potrebno da se oduprete nezdravom grickanju tijekom dana.

Ako se povremeno probudite gladni usred noći, neka vam pri ruci bude malo jogurta, sira i krekera ili maslac od kikirikija i banana kako bi vam šećer u krvi i san bio stabilan tijekom cijele noći, piše Mind Body Green.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE