AFERA DIESELGATE IDE U PROŠLOST: ZA ČIŠĆE DIZELAŠE POTREBNO DODATNIH 3.000 EURA

U Njemačkoj je skoro pet miliona vozila na dizel koji ispunjavaju normu euro 5 i u sve više njemačkih gradova, na zahtjev zaštitara okoliša, ili su već zabranjeni ili se njihova zabrana planira.

Pixabay

Proizvođači automobila ostavili su te vlasnike na cjedilu: tek su teškom mukom uopće pristali nadograditi program računara automobila kako bi vozilo doista emitiralo manje azotnog oksida, ali se pokazalo i da se ti motori „muče” s takvim novim programom.

Niti je moguće niti se uvijek ne isplati

Tehnički, postoji mogućnost ugradnje dodatnog pročišćivača s kojim bi mnogi dizelaši s euro 5 došli na euro 6, ali su proizvođači automobila bili oštro protiv takvih dodataka.

Naravno, oni su imali samo jedan savjet za vlasnike: Kupite novi automobil, piše “Deutsche Welle”. 

Zapravo su i nadležne službe podržavale takvu poslovnu politiku proizvođača automobila, jer takvi uređaji nisu imali tehnički certifikat, koji bi dopuštao njihovu ugradnju. 

Savezni ured za motorna vozila (KBA) tek je nedavno izdao dozvolu za takve uređaje u određenim vrstama vozila.

Želja vlasnika vozila da osposobe svoja vozila – nerijetko tek nekoliko godina stara i sa ne previše mnogo kilometara – je golema.

Samo specijalist za automobilsku opremu i filtere “Twintec Baumont” dobio je u nekoliko sedmica skoro 14.000 upita za ugradnju njihovog BNox-Systema.

Taj su sistem još prije dvije godine pokazali i stručnjacima “Volkswagena”, s kojim su vrijednosti ispuha jednog Passata spustili daleko ispod norme euro 5, ali VW nije htio ništa čuti.

Čak je i automobilski klub ADAC potvrdio kako to odlično funkcionira.

Kompanija “Twintec Baumont” iskusan je proizvođač sistema za dodatno pročišćavanje ispušnih plinova i kod teretnih i kod vozila javnog prijevoza.  

Naravno da se osjećala pozvanom – i vidjela golemu poslovnu šansu u poslu kod dizelaša koje treba učiniti čišćima.

– Kad smo vidjeli potencijal, unaprijedili smo naš sistem i prilagodili ga vozilima – kaže predsjednik Uprave “Baumont Groupa” Marcus Hausser.

KBA je objavio popis od šezdesetak modela koncerna “Volkswagen” gdje dopušta ugradnju dodatnog pročišćivača, a priprema se popis i vozila drugih proizvođača.

Hauser procjenjuje kako bi ta nadogradnja imala smisla za skoro tri miliona vozila, „ali ne smije se nadograđivati baš svako vozilo”. To znači, polazi se od toga da bi u skoro 40 posto vozila to imalo smisla.

Trošak uređaja i ugradnje iznosi skoro 3.300 eura i sad je veliko pitanje kako će se ponašati koncern poput “Volkswagena”, koji svoja vozila prodaje u čitavom svijetu.

Naime, proizvođači su suočeni s čitavim nizom sudskih tužbi i, barem kada je riječ o njemačkim vlasnicima, pokazuju spremnost da učestvuju u trošku do najviše 3.000 eura.

To nipošto ne znači da će to biti spremni i za vlasnike u inozemstvu pa vlasnicima tih vozila, u pravilu, tek predstoji bitka s lokalnim predstavništvom.

No, proizvođač filtera u svojoj kalkulaciji tako je došao do skoro 300 eura troška za njemačkog vlasnika vozila – i ispravno pretpostavlja da je to mnogim vlasnicima zanimljivo.

Konačno, ne samo da će tako smjeti i dalje voziti njemačkim gradovima nego se tako povećava i prodajna vrijednost rabljenog vozila. 

Promet od skoro 170 miliona eura

Kompanija “Baumont” već stoji spremna i za nadogradnju važnijih modela Mercedesa, i on je pokazao spremnost finansijski pomoći takvo prepravljanje, a trebala bi uskoro stići i dozvola Ureda za motorna vozila. Naravno, to je golem posao za tu kompaniju:

– Polazimo od toga da u sljedeće tri godine imamo potencijal ostvariti promet od skoro 170 miliona eura – kaže Hauser.

Već sljedeće godine će ostvariti promet od 30 miliona eura, a i direktor te kompanije kaže kako nisu jedini i kako „postoje još dva-tri proizvođača koji se bore u istoj klasi kao i mi”.

Tu su se, onda, i poslovno opredijelili za različite marke vozila pa tako njegovi konkurenti nude preinake i za BMW ili Volvo. 

Kompromis sa proizvođačima vozila je i da “Baumont” ne namjerava sam ugrađivati te filtere – on nema ni kapacitete da preuredi milione vozila.

To bi se činilo u ovlaštenim servisima “Volkswagena” kako bi svi mogli i dalje garantirati za kvalitet učinjenog servisa. No, ni to neće biti dovoljno nego “Baumont Group” već pregovara s lancima neovisnih autoservisa.

Jer, Markus Hauser ne može reći kad bi taj posao mogao završiti: „To ovisi o brzini kojom su u servisu sposobni ugraditi ovaj dodatak.”   

Neće biti uskog grla, ima dovoljno zaliha

–  Što se proizvođača tih filtera tiče, oni nam tvrde kako ih imaju dovoljno na zaliha i kako tu neće biti uskog grla. A zanimanje je veliko, ne samo za privatna vozila: dizelaši s normom euro 5 su veoma često i kombiji zanatlija tako da bi zabrana tih vozila bila ozbiljan problem i za lokalnu privredu svakog grada. Specijalist za preinaku takvih vozila je, doduše, njihov konkurent, kompanija HJS, ali i Baumont ima šta ponuditi i vlasnicima takvih vozila.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.