AHMIĆ ZA HAYAT: VRATITI SE UOBIČAJENOM REŽIMU RADA NIJE LAKO, ZATO MOLIM GRAĐANE DA POŠTUJU MJERE

Zdravstvene ustanove u Bosni i Hercegovini s lakoćom su odgovorile na prvi val pandemije koronavirusa konstatovali su gostujući u našoj emsiiji rukovodioci bosnakohercegovačkih kliničkih univerzitetskih centara. Došlo je vrijeme čini se da se i njihov režim rada vraća u manje vanredno stanje.

Piše: Edina Bakić

 Direktor Univerzitetskog kliničkog centra u Tuzli profesor doktor Vahid Jusufović kazao nam je da će taj proces biti čak izazovniji od odgovora na pandemiju koronaviorusa. U taj izazov već se krenulo. UKC Tuzla povećao je obim usluga za 30 posto od ukupnog kapaciteta, što podrazumijeva obavljanje takozvanih hladnih operativnih programa i sepcijalsitičko-konsultativnih pregleda.

Hayat

I Opća bolnica Prim. dr. Abdulah Nakaš od danas se postepeno vraća na stari režim pružanja zdravstvenih usluga sekundarnog nivoa zdravstvene zaštite, a prema preporuci Kriznog štaba Kantona Sarajevo i s obzirom na to da posljednjih dana nema zabilježenih slučajeva zaraženih koronavirusom. Trijažni punktovi na ulazu u ustanovu i dalje ostaju i radit će svaki dan 24 sata.

A prva stanica svakom pacijentu je dom zdravlja. Zato smo mi danas u “Dobar dan BiH” odgovore o povratku na uobičajeni režim liječenja tražili od direktora Javne ustanove domovi zdravlja Kantona Sarajevo doktora Muhameda Ahmića.

Epidemiološkla situacija je povoljnija, mirnija, u kantonu danima nemamo pozitivne slučajeve – najgore je čini se iza nas – jeste li zdovoljni kako je na primarnom nivou zdravstvene zaštitet odgovoreno na krizu?

  • Veoma sam zadovoljan da smo dobro odgovorili na pandemiju.

Bolnice i klinički centri se vraćaju postepeno uobičajenom režimu rada – ali najvećem broju pacijeneta trebaju domovi zdravlja – kakava je situacija, znamo da ste i vi napravili korake u pravcu normalizacije – kako sad rade domovi zdravlja Sarjevo, u kojem kapacitetu?

  • Domovi zdravlja rade u punom kapavitetu, ali režim rada nije isti kao što je bio prije korone. Sve službe rade normalno.

Rukovodioci drugih zdravstvenih ustanova kažu da vratiti se ubičajenom režimu neće biti nimalo jednostavmno – šta Vi mislite i koji su vaši najveći izazovi i prepreke eventualbno?

  •  Nama su najveći izazovi dolazak pacijenta, zapravo ulazak u Domove zdravlja. Moramo osigurati da u čekaonicama nema puno pacijenta i da se poštuju mjere, zato to komplicira ulazak u Domove zdravlja.

Zdravstvene ustanove su dobile obavezu da i dalje imaju dostupne telefonske linije za podršku pacijentima – je li to u funkciji u Domovima uzdravlja i za šta vam se pacijenti trebaju telefonski obratiti?

  •  Mi imamo telefonsku centralu koja se odnosi isključivo na koronavirus, i svi koji su sumnjivi trebaju da zovu na taj broj.

U peridou restriktivnih mjera mnoge su se treapije propisivale telefonom – i stalne ali i prve terapije – hoće li ta praksa biti sada napuštena?

  • Smatram da je potpuno nedopustivo da se potpisivanje terapije radi telefonom, to bi trebalo biti zabranjeno. Stariji pacijenti nisu imali mogućnost da dodđu ljekaru, ali sada to mogu i trebaju da dođu.

U jeku pandemije mnogi zdravstveni radnici su otišli na bolovanje – i sami ste to naveli kao jedan od velikih problema u to vrijeme – jesu li se uposlenuici domova zdravlja vratili na posao – imate li dovoljeno ljudskih kapaciteta da nastavite s većim obimom posla?

  • Što se tiče zaštite imamo sasvim dovoljno opreme, i svaki dan dobijamo određenu vrstu opreme. Kad sam došao u dom zdravlja zatekako sam stanje da nam treba doktora svih profila. Namjera mi je da u narednom periodu zatražim primanje novih pacijenata.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

GRLIĆ RADMAN U POSJETI SARAJEVU: UZAJAMNO POŠTOVANJE JE DOBAR ZNAK

0
Ministar vanjskih i europskih poslova Republike Hrvatske Gordan Grlić Radman poručio je danas u Sarajevu da Hrvatska snažno podržava cjelovitost Bosne i Hercegovine te da je BiH naslonjena na Hrvatsku i da euroatlantski put BiH ide preko Hrvatske koja je u tomu podržava.