Uz opasku kako mu nije namjera držati teološku propovijed, jer nije teolog, akademik Duraković, akcentira dijelove svetih tekstova, svete prošlosti.
- -U sakralnim tekstovima zabilježena je sjajna parabola o tome kako je Mojsije/Musa izvodio Židove iz egipatskog ropstva. Čim ih je u tome izbavljenju zakratko ostavio same, oni su pohitali da od zlata izliju Zlatno Tele kao svoje Božanstvo, uprkos Mojsijevoj misiji da ih pouči nužnosti vjere u jednoga i nevidljivog Boga. Ta hijeropovijesna parabola je obilježje našega svijeta. Naime, osnovni problem našega svijeta, naše civilizacije, u tome je što je od Profita (u paraboli: zlato) napravio sebi Božanstvo. Taj svijet, kojim vladaju korporacije i njihovi apsolutno nezajažljivi i blasfemični interesi, u stanju je prinijeti svaku žrtvu – čak i mnoštvo ljudskih žrtava – na oltar Profita kao svoga Božanstva. Iz toga proistječu poremećenosti modernoga svijeta jer je postavljanje Profita za Božanstvo dramatična intervencija u Božijem Poretku, a takva intervencija donosi i adekvatne posljedice – pojašnjava akademik Duraković.
Nadalje, navodi kako i u vezi s karantinom, kome pribjegava danas značajan dio svijeta, postoji u sakralnoj povijesti izvrsna i poučna „definicija“ karantina koju vjernici treba da shvate kao direktivu, a ateisti kao valjanu preporuku. Naime, zabilježen je vjerodostojni hadis (riječi poslanika Muhameda) koji glasi:
- Kada čujete da se u nekoj zemlji pojavila kuga, ne ulazite u nju. A ako se pojavi u zemlji u kojoj se nalazite, ne izlazite iz nje bježeći.
To je rečeno prije čak 14 vjekova, ističe akademik Duraković uz opasku kako saudijska (privremena) zabrana obavljanja hadždža, umre, posjeta Medini, al-Aqsa i sl. ima snažno i razumno utemeljenje u riječima i u praksi najvišeg autoriteta u islamu – poslanika Muhameda.
Naglašava kako planetarna pandemija koju je izazvao korona virus mijenja naš dosadašnji način života i nemoguće je znati u ovome času kakve će sve biti njegove posljedice.
- One će se nesumnjivo ispoljiti u najmanje tri aspekta: odnijet će mnoge živote; globalno će obogaljiti ekonomiju u čemu će najteže proći tzv. mali; strahom i posebno samo/izolacijom će se istraumatizirati čitave generacije. Dakle, radi se o globalnoj ugroženosti ne samo živōtā nego i vrijednosti koje je naš svijet navikao da baštini kao svoje temeljne vrijednosti – pojašnjava sagovornik.
Ovu krizu, kako kaže, moguće je analizirati, posmatrati iz mnoštva aspekata, što se upravo i čini ovih dana: izloženi smo, uz sve navedeno, i svojevrsnom medijskom teroru jer smo naprosto zagušeni i dezorijentirani mnoštvom informacija koje su često protivrječne. Među tim aspektima postoji i onaj sakralni, ako ga mogu tako nazvati, makar i uslovno, privremeno, kaže akademik Duraković.
Izdvaja tri kapitalne činjenice o kojima svjedoči kriza uzrokovana panedmijom korona virusa.
Prvo, ona pokazuje koliko je čovječanstvo ranjivo uprkos golemom tehnološkom napretku.
Drugo, ona svjedoči na dramatičan način o tome kako je čovječanstvo u stanju da cijelu Planetu uništi atomskim oružjem koje je proizveo, ali istovremeno nije u stanju savladati virus – to čudovište u nanometarskoj “veličini”.
Treće, da je čovječanstvo ulagalo u razvoj medicine i općenito u etički oplemenjene nauke koliko je ulagalo u naoružanje, ne bi virusi bili tolika prijetnja tome dezorijentiranom čovječanstvu.
- Bojim se da pouku neće izvući ni ovaj put! I ova kriza je prinošenje žrtve na oltar Profita kao Božanstva – kaže na kraju razgovora akademik Duraković.
Prof. dr Esad Duraković, filolog, orijentalista, arabista, prevodilac i književni kritičar je 2015. godine objavio knjigu „Međumuslimanski ratovi danas: krivo shvaćanje islama“, a naredne godine objavio je knjigu „Kriza muslimanskoga svijeta kao kriza subjekta“, analizirajući dramatično stanje u muslimanskome svijetu, nudeći odgovore zašto je kriza u tome svijetu gotovo kataklizmička. Nedavno je objavio knjigu “Bliski istok: destrukcija u epskom totalitetu“.