AKO IMATE OVU KRVNU GRUPU, MOŽDA STE POD VEĆIM STRESOM NEGO ŠTO MISLITE

Koliko je krvna grupa važna za vaše cjelokupno zdravlje?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako su mnogi aspekti zdravlja i dobrobiti pod našom kontrolom, krvna grupa nije – pa poznavanje zdravstvenih stanja povezanih s našom krvnom grupom može pomoći u preventivnoj njezi, posebno kada je u pitanju stres.

  • Iako vas vaša krvna grupa može izložiti većem riziku za određena stanja, ništa nije definitivno – kaže Douglas Guggenheim.
  • Dobar početak je biti svjestan kako vaša krvna grupa može utjecati na vaše zdravlje, ali je isto tako važno posjetiti svog ljekara radi redovnih pregleda i održavati zdrav način života.

Stručnjaci tvrde da je jedna krvna grupa koja se najčešće povezuje sa stresom, u nastavku saznajte o kojoj krvnoj grupi se radi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

OPASNOST OD STRESA

Hronični, nekontrolisani stres je dugoročno opasan za vaše zdravlje.

  • Hronični stres može dovesti do prejedanja, debljanja i gojaznosti – kaže Jessica Kennedy.
  • Jedna studija je otkrila da visoki nivoi kortizola tokom dugog vremenskog perioda dovode do problema sa težinom. Pacijenti sa hroničnim stresom težili su više, imali su veći struk i veći BMI od ljudi sa niskim nivoom kortizola. Ako se efekti stresa povećavaju i počinju da se povećavaju uzrokuju vam psihičku uznemirenost i fizičke simptome, razgovarajte sa svojim zdravstvenim radnicima. Mnogi znaci hroničnog stresa su simptomi drugih zdravstvenih problema.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

NIJE SVAKI STRES LOŠ

Dok je hronični stres opasan, kratkoročni stres je važno oruđe u ljudskom opstanku.

  • Postoje dvije glavne vrste stresa – akutni i hronični – kaže Dina Aronson.
  • Akutni stres se također naziva odgovorom ‘bori se ili bježi’, gdje smo suočeni s prijetnjom i tijelo se prilagođava dajući nam nalet energije da pobjegnemo ili se borimo protiv prijetnje. Razmislite o mami koja se bori protiv napadača zaštititi svoje dijete, ili prebjeći divlju životinju, ili spasiti nekoga iz zapaljene zgrade – to su radnje koje ne bismo mogli postići bez tog ogromnog odgovora na stres. Ovo je zdrav mehanizam adaptacije i preživljavanja, koji uključuje iznenadne fizičke promjene uključujući oslobađanje hormona stresa kao što su kortizol i epinefrin, ubrzan rad srca, nemogućnost pravilnog varenja hrane, brže disanje i skokovi inzulina i šećera. Nakon uklanjanja stresora, tijelo se vraća u normalno stanje.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

STRES I COVID-19

Ako ste već skloni stresu, razumljivo je da pandemija pogoršava lošu situaciju.

  • Svakako, pandemija izaziva nevolje – kaže dr. Tracy Vannorsdall i dodaje:
  • Došlo je do općeg porasta emocionalnog stresa, anksioznosti i depresije. Također viđamo sve više pacijenata zbog problema s konzumacijom alkohola i poremećaja spavanja, od kojih nam oba pomažu da regulišemo svoje emocije i mogu doprinijeti poteškoćama u raspoloženju. Ljudi s već postojećim ranjivostima mentalnih ili fizičkih zdravstvenih problema posebno su ugroženi.

KRVNA GRUPA A JE POVEZANA SA STRESOM

Ljudi s krvnom grupom A skloni su da imaju više kortizola u svojim tijelima – i stoga su pod većim rizikom od stresa, piše EatThis.

  • Ako imate krvnu grupu A, možda ćete imati više problema sa rješavanjem stresa – kaže Glenn E. Ramsey, Northwestern Medical Group, Patology i dodaje:
  • Oni sa tipom A imaju tendenciju da imaju povećan nivo kortizola, hormona stresa, u tijelu. Evo malih koraka za smanjenje anksioznosti i stresa i kako da ostanete zdravi. Poznavanje vaše krvne grupe je još jedan način da bolje razumijete i upravljate svojim zdravljem. Iako je vaša krvna grupa genetski dar koji se ne može promijeniti, donošenje zdravih izbora može vam pomoći da smanjite rizike po vaše zdravlje.

KAKO UPRAVLJATI STRESOM ?

Ako znate da vas vaša krvna grupa izlaže povećanom riziku od stresa, važno je da budete proaktivni u upravljanju njom.

  • Rješavajte probleme kako se pojave, umjesto da odugovlačite, što ima tendenciju intenziviranja stresa – kaže Aronson.
  • Bježanje od stresa je ponekad ok, ali okretanje stvarima kao što su alkohol, droga, kockanje, prekomjerno igranje video igara i kompulzivno korištenje društvenih medija može štetiti mehanizmima suočavanja. Stres je, bez sumnje, zaista teško izbjeći u ovim neviđenim vremenima. Prepoznavanje uzroci i pokretači, kao i pronalaženje načina koji rade na vas da ih ublažite, važni su i za vaše mentalno i fizičko zdravlje.

KAKO OSTATI SIGURAN TAMO

Pratite osnove javnog zdravlja i pomozite da se ova pandemija zaustavi, bez obzira gdje živite – vakcinišite se ili pojačajte što je prije moguće; ako živite u području sa niskim stopama vakcinacije, nosite masku za lice N95, nemojte putovati, fizička distanca, izbjegavajte velike gužve, ne idite u zatvorene prostore s ljudima s kojima se ne sklanjate (posebno u barovima), dobro vježbajte higijena ruku, i da zaštitite svoj život i živote drugih.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE