AKO JE OVO PRVA STVAR KOJU NAPRAVITE SVAKO JUTRO, TREBALI BISTE SE JAVITI LIJEČNIKU

Odgađate li alarm ujutro, medicinski stručnjaci sugeriraju da nešto drugo možda nije u redu s vama.

Prema nedavnom izvještaju klinike za istraživanje poremećaja spavanja u Clevelandu, ako osjećate potrebu da posegnete za odgodom alarma nakon dobro prospavane noći, vrijeme je da posjetite svog liječnika.

Izvještaj naglašava da nisu sva spavanja jednaka te da način na koji završava noćni san može biti indikator općenitog blagostanja. Istraživanje sugerira da odgoda alarma remeti REM fazu sna odnosno restorativno stanje sna, kazala je doktorica Reena Mehra, direktorica clevelandske klinike.

Zašto je to bitno?

Svake noći prolazimo kroz dvije osnovne vrste spavanja, REM (Rapid Eye Movement) i ne-REM spavanje. Nacionalni institut za neurološke poremećaje i moždani udar opisuje ne-REM spavanje kao kretanje kroz tri faze:

Faza 1: Kada prelazite iz budnosti u san

Faza 2. Kada uđete u lagani san

Faza 3. Kada uđete u najdublju razinu sna za najdulje razdoblje

Zbog faze 3 ujutro se osjećate potpuno osvježeno, prenosi MSN.com.

S druge strane, REM faza nastupi oko 90 minuta nakon što zaspite.

  • Oči vam se brzo pomiču s jedne na drugu stranu iza zatvorenih kapaka –  objašnjavaju stručnjaci s instituta.
  • Vaše disanje postaje brže i nepravilno, a puls i krvni tlak povećavaju se gotovo do razine buđenja. Većina vašeg sanjanja događa se tijekom REM spavanja, iako se neka mogu dogoditi i u ne-REM spavanju. Mišići ruku i nogu postaju privremeno paralizirani, što vas sprečava da ostvarite svoje snove.

Tu dolazi do problema s odgađanjem alarma – tokom ulaska i izlaska iz REM faze sna. Uz već povišenu razinu budnosti, narušavanje ovog sna alarmom u intervalima od 10 minuta može prouzročiti fight or flight reakciju, povisiti krvni tlak i otkucaje srca, dok je interval prekratak da omogući miran san.

Kako upozorava britanska Nacionalna zdravstvena služba, nedovoljno miran san s vremenom može pridonijeti debljanju, kardiovaskularnim bolestima, visokom krvnom pritisku, oslabljenom imunološkom sustavu i dijabetesu.

  • Pripazite da imate sedam do osam sati kvalitetnog sna –  kaže Mehra.
  • A ako se to dogodi, a neko i dalje osjeća potrebu da odgodi taj alarm, onda bi vjerojatno trebao posjetiti svog liječnika kako bi se uvjerio da nema dijagnosticiranog poremećaja spavanja koji bi mogao pridonijeti potrebi za odgađanjem alarma.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

UZ POMOĆ JEDNOSTAVNOG TRIKA JAGODE ĆE DANIMA OSTATI SVJEŽE

0
Mnogim se ljubiteljima jagoda ponekad dogodilo da posegnu u frižider za svojim omiljenim voćem samo da bi primijetili da su se raskvasile i počele truliti puno prije nego što su bili spremni na to.