AKO NE MOŽETE SPAVATI, MOŽDA OVE STVARI RADITE POGREŠNO

Spavanje ne izgleda kao aktivnost koja bi trebala biti teška. Uostalom, ljudi spavaju stotinama hiljada godina i to nije kao da letite zrakoplovom ili obavljate laparoskopsku operaciju.

Spavanje je jedna od najvažnijih stvari za opstanak čovjeka. A ipak, šanse su da mnogo toga radite krivo.

Vjerujete li još u neke od navedenih mitova?

Mit 1: Svako treba osam sati sna

Ovo se vrlo često može čuti, ali nije istina. Stručnjaci objašnjavaju kako nekim ljudima treba više sna, a nekima manje. Ljudi su različiti pa stoga imaju i različite potrebe.

Treba li vama više ili manje sna? Ako zaspite čim vam glava dotakne jastuk, znači da vam treba više spavanja.

Mit 2: Više sna uvijek je bolja opcija

Zapravo i nije. Vjerovali ili ne, može postojati ‘previše sna’. Stručnjaci pojašnjavaju i kako pretjerano spavanje, odnosno duže od 10 sati, također sa sobom nosi zdravstvene posljedice. Najčešće se javljaju poremećaji psihološke prirode. Spavate li vi previše? Ograničite  broj sati sna i ostanite zdravi.

Mit 3: Manjak sna preko sedmice može se nadoknaditi spavanjem vikendom

I ovo je vrlo rašireno uvjerenje, ali nije istinito. Ako ste iokom sedmice spavali premalo, subotom možete odspavati nekoliko sati duže, ali će učinak djelovati vrlo kratkotrajno. Posljedice nespavanja tokom sedmice se osjećaju i ne možete to nadoknaditi nekoliko dana kasnije.

Mit 4: Ako ne možete zaspati, samo mirno ležite u krevetu

Ovaj savjet ljudi daju u dobroj namjeri, ali to je zapravo najgora stvar koju možete napraviti. Kako tumače stručnjaci, ležanje u krevetu i iščekivanje sna zapravo pojačava tjeskobu pa onda definitivno ne možete zaspati. Najbolje je da ustanete iz kreveta i počnete raditi nešto korisno.

Mit 5: Gledanje televizije dobra je relaksacija prije spavanja

Nije istina! Stručnjaci kažu kako gledanje televizije zapravo razbuđuje i potiče moždane aktivnosti koje štete kvalitetnu snu. Osim sadržaja programa, tomu pridonosi i svjetlost ekrana. Ako se želite opustiti prije spavanja, radite vježbe relaksacije, prenosi Doznajemo.com.

Arhiv

Mit 6: Čašica alkohola uspavljuje

Istina je da vas malo alkohola može umiriti i djelovati uspavljujuće, ali san s alkoholom nema nikakvu kvalitetu. Naprotiv, tijelo će procesuirati alkohol dok budete spavali pa će to ometati kvalitetu sna. Izbjegavajte alkohol prije spavanja!

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE