AKO PREVIŠE NAPORNO TRENIRATE MOŽETE SE I UDEBLJATI

Jedan od načina na koji sindrom pretreniranosti može doprinijeti debljanju je izbor prehrane.

Mnogi ljudi se okreću vježbanju i odlasku u teretanu kako bi poboljšali svoje zdravlje i dobrobit, ubirući koristi kao što su bolji san, poboljšano raspoloženje i smanjen rizik od kroničnih bolesti. Međutim, kao i u svemu drugom, moguće je imati previše dobre stvari. Pretjerano vježbanje može dovesti do stanja poznatog kao sindrom pretreniranosti, koje može imati štetne učinke na fizičko i mentalno zdravlje, a može čak dovesti i do debljanja.

Sindrom pretreniranosti nastaje kada se pojedinci previše bave vježbanjem bez dovoljno vremena za odmor i oporavak. To može dovesti do niza simptoma, uključujući umor, povrede od prekomjerne upotrebe, promjene raspoloženja i pad performansi. Uz to, pretreniranost može uzrokovati hormonske fluktuacije, potisnuti imunološki sistem i psihološke promjene, što na kraju zahtijeva duži period odmora od vježbanja za potpuni oporavak.

Intenzivan umor, povećana glad i želja za hranom, posebno za slatkišima, uobičajeni su znakovi pretreniranosti. Kao rezultat toga, pojedinci mogu češće posezati za visoko prerađenom hranom, što može dovesti do debljanja.

Štoviše, pretreniranost može negativno utjecati na kvalitetu sna, uprkos općenito pozitivnim efektima vježbanja na san. Povećano opterećenje treningom može poremetiti obrasce spavanja i podići nivoe hormona stresa kortizola, što otežava opuštanje prije spavanja. Loš kvalitet sna može dodatno pogoršati debljanje tako što utiče na iskorištavanje glukoze, osjetljivost na inzulin i metabolizam lipida, kao i na povećanje nivoa hormona gladi grelina.

Hronični stres i hormonalne promjene povezane s pretreniranošću također mogu doprinijeti debljanju. Povišeni nivoi kortizola, koji traju u situacijama visokog stresa, mogu potaknuti debljanje utječući na krvni tlak, imunološku funkciju i metabolizam. Dodatno, upala, koju karakteriziraju povišeni nivoi inflamatornih markera poput C-reaktivnog proteina, obično se opaža kod osoba koje imaju sindrom pretreniranosti, a može doprinijeti i debljanju.

Da biste izbjegli sindrom pretreniranosti i povezano povećanje težine, važno je slušati svoje tijelo i dati prednost odmoru i oporavku. Uključivanje dana odmora u raspored vježbanja, punjenje tijela dobro izbalansiranom ishranom i variranje treninga tako da uključuje lagane i intenzivne dane može pomoći u sprječavanju pretreniranosti. Osim toga, fokusiranje na ishranu za oporavak i uključivanje strategija kao što je terapija masaže može pomoći u oporavku i podržati cjelokupno zdravlje i dobrobit.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

PALESTINA OSUDILA VETO SAD-A U VIJEĆU SIGURNOSTI UN-A

0
Palestina je najoštrije osudila ulaganje veta od strane Sjedinjenih Američkih Država u Vijeću sigurnosti Ujedinjenih nacija kako bi spriječili Palestinu da dobije punopravno članstvo u UN-u, navedeno je u saopćenju koje je proslijeđeno iz Ambasade Palestine u Crnoj Gori.