Državni domovi više ne rade nego što rade, ali zato punom parom rade delegati i zastupnici, posebno kolegij. Barem se tako čini kada pogledamo dokument u kojem se vidi kako ljudi imaju mnogo prekovremenih sati. Kako rade prekovremeno ako domovi ne rade ili su u blokadi? Ovo pitanje postavio je i zastupnik Jasnim Emrić. Istražili smo ko najviše koristi službena vozila, a samim tim i vozače kojima se plaća prekovremeni rad.

Plate državnih službenika u Parlamenu BiH nisu toliko visoke. Štaviše, može se kazati da su prosječne. No neki od uposlenika ne uzdaju se toliko u visinu plate koliko u naknade. Političari su ti koji često putuju na račun države i građana, a za ta putovanja zakonom su osigurani i vozači, koji su najviše naplatili na ime prekovremenih sati. U posjedu smo dokumenta koji decidno objašnjava koliko su vozači iz Parlamentarne skupštine prihodovali od prekovremenih sati. U nastavku donosimo one koji su najviše prihodovali u periodu 1.januar 2023. do 31.oktobra 2024.godine.

Domovi ne rade, ali parlamentarci rade prekovremeno. Kako?

Najviše novca za prekovremeni rad isplaćeno je državnom službeniku Ahmedu Hadžiću, vozaču Kemala Ademovića, koji je imao najviše prekovremenih sati, više od 9.000 KM. Slijedi ga vozač Nikole Špirića, sa više od 8.600 KM i vozač Miroslav Koprivnica sa više od 7.700 KM. Omer Pandžo, vozač Denisa Zvizdića, Drago Primorac, Emir Bošnjak i Enis Omerović bili su isplaćeni u iznosu od 5.300- 7.700 KM. Manje od 5000 KM isplaćeni su Goran Šobot, Miralem Bibić i Predrag Kreštalica.
Ovo nije konačan iznos, jer su pojedini vozači, kako se navodi u odlukama, u svrhu stimulacije za izvanredne rezultate i obavljanje poslova drugog radnog mjesta dobijali od 100-250 KM.
No vozači, kao državni službenici nisi upitni u ovoj priči. Upitni su oni koji oni voze.
- Nisu održavali redovne sjednice, ali to nije spriječilom članove kolegija da rade prekovremeno, da koriste službeno vozilo prekovremeno da se koristi i vozač jer članovi kolegija su nalogodavci vozaču i on će izvršavati ono što mu traže - kaže državni zastupnik Jasmin Emrić koji je tražio ove podatke.

Postavlja se pitanje opravdanosti korištenja službenih vozila, korištenja vozača, a samim tim i novca građana - objašnjava Emrić.
- Samo mjesečno se održavaju sjednice, a Dom naroda nema niti taj prosjek da je mjesečno odžavao sjednice. Otkud sada toliki prekovremeni rad, to je otvoreno pitanje i ja bih sada želio da mi članovi kolegija to objasne, ne meni, nego javnosti o tim prekovremenim satima koje troše zajedno sa vozačima.
Svakako je ovo još jedan od načina kako i na koji način oni koji su na funkcijama koriste sve blagodati koje im je omogućio zakon, a koji su sami kreirali. Građani, s druge strane, taj luksuz nemaju.
(E. Ahmetašević)