Početkom novembra ove godine, nakon što su na Pelješkom mostu otkrivene pukotine, mnogi su reagirali s iznenađenjem, s obzirom na to da most ima samo dvije godine, a predstavlja simbol nacionalnog ponosa i postignuća u arhitekturi i graditeljstvu Hrvatske.
Izgradnju mosta obavila je kineska firma CRBC, koja je aktivna i na drugim infrastrukturnim projektima u Hrvatskoj i regiji.
Iako su iz Hrvatskih cesta, kao investitora i nadležnog tijela za upravljanje mostom, odmah reagirali kako bi smirili situaciju, činjenica je da pukotine na velikim infrastrukturnim objektima nisu zanemariv problem.
Nakon što su se pojavile neslužbene informacije o širini pukotina, Forbes je zatražio od Hrvatskih cesta detalje o veličini pukotina i informacijama o tome kada su one prvi put primijećene.
Pelješki most svečano je otvoren 27. jula 2022. godine, a iz odgovora Hrvatskih cesta može se zaključiti da su pukotine uočene već ranije. Prema njihovim riječima, stručni nadzor je ustanovio problem sa zaštitnim slojem betona visoke čvrstoće na pilonima, koji je nastao nakon ugradnje, a stanje se kontinuirano prati. Međutim, iz Hrvatske ceste nisu dali precizan podatak o trenutnoj veličini pukotina.
"Pojavom pukotina u zaštitnom sloju predviđena funkcija zaštite je kompromitirana i mora se utvrditi razlog, te pronaći način sanacije kako bi se osigurao projektom predviđeni vijek trajanja uz uslov ispravnog održavanja mosta, a u šta spadaju i redovni, glavni, te vanredni pregledi i popravci", odgovoreno je iz Hrvatskih cesta.
Iako su ispitivanja potvrdila da mehanička otpornost mosta nije ugrožena i da nije došlo do prodora agresivnih tvari, pukotine u zaštitnom sloju betona ukazuju na kompromitaciju zaštitne funkcije, što će zahtijevati daljnje istraživanje i sanaciju kako bi se osigurao dugoročni vijek trajanja mosta.
Na pitanje o angažiranju vanjskih stručnjaka, Hrvatske ceste su potvrdile da su naručili istražne radove od Zavoda za materijale Građevinskog fakulteta u Zagrebu, kako bi se utvrdilo stanje pukotina i predložili odgovarajući postupci sanacije. Također, planira se dodatno ispitivanje drugih pilona mosta.
S obzirom na to da je Pelješki most izgradila kineska tvrtka CRBC, koja je uključena u druge infrastrukturne projekte u Hrvatskoj, postavilo se pitanje jesu li oni obaviješteni o pukotinama. Iz Hrvatskih cesta su odgovorili da su kineskoj firmi dostavili izvještaj o provedenim istražnim radovima i analizama te zahtjev za dodatnim ispitivanjima koja bi trebala rezultirati prijedlogom za sanaciju. Također, naglašeno je da ugovor o građenju predviđa garantni rok od deset godina, koji pokriva kvalitet izvedenih radova, što je duže od uobičajenog garantnog roka od dvije godine u tradicionalnim ugovorima, piše Politički.ba.
Pelješki most bio je godinama predmet sporenja Bosne i Hercegovine i Hrvatske.
Na kraju, uz ogromne investicije EU, ovaj "inat-most" napravljen je i pušten u saobraćaj.
A onda su se počele pojavljivati pukotine...