AUTOMAFIJAŠI KORISTE JEDNU METODU ZA KRAĐU AUTOMOBILA, A ONDA NESTAJU BEZ TRAGA

Tuzlak Z. P. vjerovatno i danas preživljava traumu nakon što su ga u ulici Konaci u sarajevskom naselju Ilidža opljačkala dvojica nepoznatih razbojnika.

Drski pljačkaši su ga presreli i uperili cijev pištolja u pravcu nesretnog čovjeka, tražeći ključeve Mercedesa. Potom su sjeli u vozilo i nestali bez traga.

Blindirana stakla

Radi se o dobro isprobanom starom metodu koji su automafijaši i ranije koristili. I svjetska istraživanja su pokazala da svaki deseti kradljivac koristi upravo ovu metodu – fizički napad i otimanje.

Stručnjaci upozoravaju da odbrana od ovakvih napada nije preporučljiva, izuzev u situacijama kada ste u vozilu, a imate sigurnosne brave i blindirana stakla.

Izvor blizak sarajevskoj policiji kazao nam je da je praksa pokazala da automafijaši ovu metodu koriste iz više razloga.

– Za ovu metodu vam ne treba skupa i sofisticirana oprema i druga logistika za krađu vozila. Sve što počiniocu treba jeste oružje i fantomka ili čarapa, a sve skupa ne košta više od 100 maraka na crnom tržištu – pojašnjava sagovornik.

Velike akcije

On je dodao da se ova metoda obično „vraća u život“ nakon velikih policijskih akcija, kada istražitelji pronađu i zaplijene skupocjenu opremu za krađu vozila. Mozak kriminalne grupe, prema nepisanom pravilu, pada pa njegovi „operativci“ nisu u stanju nabaviti novu opremu te se tako vraćaju starim „tehnikama“.

– Otimaju skupocjena vozila. Ukoliko se ipak odluče na krađu vozila, onda su im mete automobili manje tržišne vrijednosti, kao što je Golf 2 i slično, jer za novija vozila nemaju opremu, a nerijetko ni znanje – zaključio je naš izvor.

Koji su drugi načini krađe automobila

Elektronska “udica” je najčešći način krađe vozila. Radi se o sofisticiranoj metodi krađe “bez ključa”. Lopovi obično rade u parovima, jedan stoji uz automobil, a drugi prati vlasnika. Ukoliko je vlasnik ostavio automobil, recimo, na parkingu trgovačkog centra, kriminalac ga prati. Posebnom opremom prenosi elektronski signal ključa ili kartice vozila iz džepa vlasnika prema svom saučesniku. Opseg djelovanja elektronskih udica dostiže čak tri kilometra. Tu je i najprimitivniji način – razbijanje stakla. Lopovi najčešće razbijaju staklo s lijeve strane, odnosno s vozačeve strane. Treba spomenuti i metodu prodiranja u automobil. Automafijaši provaljuju brave na vratima vozača, a onda dekoderima pokreću vozilo. Ovaj način često su koristili i automafijaši iz predmeta „Volan“, kojima se trenutno sudi u Sudu BiH, piše Avaz.ba.

Rade u paru

Prije otimanja Mercedesa na Ilidži i ranije je bilo identičnih slučajeva u kojima je modus operandi, manje-više, identičan. Automafijaši rade u paru, a prijete pištoljem.

Tako je u junu u Kranjčevićevoj ulici u centru Sarajeva otet iznajmljeni kombi dvojici državljana Ujedinjenih Arapskih Emirata. Njih su presrele dvije nepoznate osobe te su, prijeteći pištoljem, otele kombi.

Godinu ranije, u oktobru i septembru, još dva vlasnika su ostala bez automobila. I u ovim slučajevima operirale su dvije maskirane osobe. Pogađate – opet su prijetili pištoljem.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

PARLAMENT BIH: AKCIZE I PDV I DALJE NA ČEKANJU

0
Dom naroda državnog parlamenta nije usvojio Prijedlog zakona o izmjeni Zakona o platama i naknadama u institucijama BiH, a s dnevnog reda je povučena i rasprava o akcizama i PDV-u.