BACANJE HRANE U SLOVENIJI PORASLO LANI NA 68 KILOGRAMA PO STANOVNIKU

Prosječan stanovnik Slovenije bacio je lani 68 kilograma hrane, jedan kilogram više nego 2019, od čega je 40 posto i dalje bilo jestivo.

Ukupna količina bačene hrane u Sloveniji iznosila je prošle godine 143.570 tona, što je za dva posto više u odnosu na 2019, objavio je Zavod za statistiku, a prenosi agencija STA.

Domaćinstva i trgovine prehrambenim proizvodima povećali su lani količinu bačene hrane, dok su proizvođači hrane, ketering kompanije i firme u djelatnosti služenja hrane smanjile ovu vrstu otpada.

Domaćinstva su proizvela lani 52 procenta ukupnog otpada od hrane, ili sedam posto više nego 2019, godine, a prodavnice hrane su generisale 11 posto ovog otpada, odnosno za šest procenata više nego godinu ranije.

Sa druge strane, proizvođači hrane su prošle godine u ukupnom ovom otpadu imali udio od sedam procenata, što je pad od 10 posto na godišnjem nivou, a udio keteringa i firmi koje se bave usluživanjem hrane je smanjen za četiri posto na 30 procenata.

Istovremeno, udio jestive hrane u ukupno bačenoj količini povećan je za jedan procentni poen na 40 posto, prema Zavodu za statistiku.

Većina bačene hrane je anaerobno prerađena u pogonima za biogas, skoro 47 posto, ili aerobno u fabrikama đubriva (31%).

Oko dva posto otpada od hrane obrađeno je na drugi način – spaljivanjem ili ponovnom preradom u rafinerijama nafte.

Količina bačene kompostne hrane povećana je 2020. za gotovo 17 posto u odnosu na prethodnu godinu, dok je količina otpada koji se prerađuje u pogonima za proizvodnju biogasa bila manja za pet procenata, dodaje slovenačka novinska agencija.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

SVE OKO NAS JE POSKUPJELO: ŠTA KAŽE STATISTIKA O DIVLJANJU CIJENA,...

0
Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u manjem bh. entitetu, za godinu dana skočile su za prosječno 2,6 odsto, podaci su Zavoda za satistiku.