BAKA PREMINULA U BOLNICI, PORODICI NIKO NIJE JAVIO: TRAŽILI JE U NEKOLIKO KLINIKA, NAŠLI JE U KAPELI

Majka Dragana Šaranovića liječila se u Opštoj bolnici u Aleksincu, gdje je bila zanemarena, tvrdi on. Kada je prebačena u Klinički centar Niš na dalje liječenje, niko porodici nije javio, da je, u međuvremenu, preminula. Da je zdravstvena ustanova iz koje je pacijent prebačen u Klinički centar Niš dužna da obavijesti porodicu u kojemm se objektu on nalazi – objašnjavaju iz uprave, pišu Južne vesti.

Procedura je takva da kada nemaju kontakt porodice, kažu, policija pronalazi i obavještava porodicu o smrti.

Porodica Šaranović svjedoči da 80-godišnja Radmila danima nije dobijala pomoć medicinskih sestara Opšte bolnice u Aleksincu i da su je praktično ostavili bespomoćnom.

Potom ih nakon prijema u Klinički centar Niš niko nije obavijestio da je preminula, već su je tražili na nekoliko klinika, da bi na kraju saznali da je u kapeli.

Iz uprave Kliničkog centra kažu da se odmah, na prijemu pacijenata iz drugih zdravstvenih ustanova, uzimaju svi podaci.

  • Na samom prijemu pacijenta na hospitalizaciju u KC Niš, uzimaju se i biljeleže svi podaci o pacijentu, što naravno uključuje i kontakt telefon i adresu stanovanja, kao i lice za kontakt. Nakon toga, isti se upisuju u medicinsku dokumentaciju – navode u Upravi.

Međutim, kada je prijem urgentan i kada u pratnji pacijenta nije član porodice, što se desilo u ovom slučaju, a podataka nema ni u medicinskoj dokumentaciji koju ljekarima KC Niš predaje ekipa Hitne pomoći koja je dovezla pacijenta, procedura je drugačija.

  • U situaciji kada ubrzo nakon prijema nastupi smrtni ishod, pristupa se sljedećoj proceduri: Dva sata nakon smrti, dežurni ljekar obavještava nadležnu policijsku ispostavu, koja nakon toga i pronalazi porodicu i obavještava je o istom – pojašnjavaju.

Ipak, Šaranovići svjedoče da ih ni policija nije obavijestila o smrti, kao i da su prvo dobili informaciju u Urgentnom centru da je žena na pregledima, iako je još tada bila u kapeli. Nekoliko sati su zato, kažu, obilazili klinike.

Prema odgovorima iz Uprave KC Niš, propust je napravila aleksinačka bolnica.

  • Tačnu informaciju gdje je smešten pacijent u Kliničkom centru Niš, ili bilo kojoj drugoj zdravstvenoj ustanovi (koji objekat, koja klinika, koje odeljenje), a koji je premešten iz druge zdravstvene ustanove, u obavezi je da porodici pruži, odnosno informiše, zdravstvena ustanova koja je pacijenta uputila u Klinički centar Niš, u ovom slučaju – kažu u Upravi.

Sin preminule pacijentkinje sumnja da “zbog kovida puštaju sve druge ljude da umiru”, a da li je bilo propusta u ovom slučaju ispituje Komisija za unutrašnji i stručni nadzor u Opštoj bolnici i direktor Goran Vidić kaže da će više informacija dati kada kontrola bude završena.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.