BEZ POLISE I POTVRDE NEMA VOŽNJE TROTINETA: SVE DEFINIRANO IZMJENAMA ZAKONA O BEZBJEDNOSTI SAOBRAĆAJA NA PUTEVIMA RS

Ljubitelji električnih trotineta, skejtborda, haverborda i sličnih lakih vozila, kojih je sve više na ulicama manjeg bh. entiteta , ubuduće će morati da posjeduju identifikacionu potvrdu i polisu osiguranja, a u protivnom će biti sankcionisani kao i svi drugi vozači koji se ne pridržavaju saobraćajnih propisa.

Predviđeno je to izmjenama Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima RS, za koje je zeleno svjetlo dala Vlada RS-a.

Kako se navodi u nacrtu ovog dokumenta, laka lična električna vozila razvrstavaju se u četiri klase, a obaveza posjedovanja identifikacione potvrde za vozilo i polise osiguranja važi za sve kategorije, bez obzira na maksimalnu brzinu i sistem balansiranja. 

Kako je navedeno u Nacrtu zakona o izmjenama i dopunama Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima RS, lice koje koristi električno vozilo klase dva i četiri mora imati više od 14 godina, te posjedovati potvrdu o poznavanju propisa, a obavezno je i da za vrijeme vožnje nosi kacigu.

Zamjenik direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja RS Milija Radović istakao je za “Glas Srpske” da je, s obzirom na to da laka električna vozila postaju sve češći učesnici u saobraćaju, bilo neophodno donijeti propise kojima bi bilo precizirano ko može da upravlja njima, gdje mogu da se voze i parkiraju.

Ilustracija
  • Identifikacionu potvrdu za upravljanje električnim trotinetima, skejtbordima i haverbordima građani će, pretpostavljam, dobijati na sličan način kao što vozači drugih vozila dobijaju saobraćajnu dozvolu. Polisa osiguranja je obavezna zato što i ovi vozači mogu nanijeti materijalnu štetu drugom licu ili ga povrijediti”, kazao je Radović.

Ovim dokumentom je, kaže Radović, tačno definisan način kretanja, pa su tako, a u skladu sa evropskim propisima, određene četiri klase ovih vozila, a odnose se na brzinu i sistem balansiranja.

  • Ta vozila moraju imati ograničivače brzine. Ona do šest kilometara na sa, što je brzina kojom se kreću i pješaci, mogu se voziti trotoarom. Električna vozila koja se kreću brzinom do 25 kilometara na sat mogu da koriste biciklističku stazu ili da voze metar uz desnu ivicu kolovoza”, objasnio je Radović.

Član Savjeta za bezbjednost saobraćaja grada Banja Luka Milenko Jaćimović pozdravio je  izmjene Zakona o bezbjednosti saobraćaja RS, te istakao da bi ih još jednom trebalo detaljno izanalizirati, jer postoji nekoliko nejasnoća.

  • Sama konstrukcija električnih trotineta je takva da moraju imati određene uslove za kretanje, a ne svrstavati ih sa pješacima. Što se tiče potvrde o poznavanju saobraćajnih propisa za električne trotinete, koji nemaju žmigavce i druge pokazivače, postavlja se pitanje koliko se oni mogu dovesti u znak jednakosti sa skuterom i mopedom”, objasnio je Jaćimović.

Banjalučanka Dragan Raković kaže da ne može dan zamisliti bez električnog trotineta, jer zahvaljujući njemu začas stigne gdje treba.

  • Električni trotinet je kao stvoren za gradsku vožnju, jer mogu gdje god želim, dok autom uglavnom kasnim, jer su u gradu ogromne gužve u saobraćaju. S obzirom na to da se sve više ljudi iz tog razloga odlučuje na kupovinu električnog trotineta ili segveja, mislim da su propisi prijeko potrebni”, kazala je Rakovićeva, piše  Glassrpske.com.

Klase lakih električnih vozila

  • klasa 1 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 6 km/h, bez sistema samobalansiranja i sjedišta
  • klasa 2 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/h, bez sistema samobalansiranja i sjedišta
  • klasa 3 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 6 km/h, sa sistemom samobalansiranja i sjedištem ili bez sjedišta
  • klasa 4 – vozila maksimalne konstruktivne brzine do 25 km/h, sa sistemom samobalansiranja i sjedišem ili bez sjedišta

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

VELIKA MEĐUNARODNA POLICIJSKA AKCIJA U BIH, VRŠE SE PRETRESI NA VIŠE...

0
Policijski službenici Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srpske u saradnji sa policijama Hrvatske i Slovenije realizuju međunarodnu akciju kodnog naziva "Zajam" u cilju dokumentovanja krivičnih djela privrednog kriminaliteta.