BH. GRAD BI TREBAO BITI NAJVEĆE GRADILIŠTE U NAREDNOJ GODINI: KORIDOR VC GOTOV 2028. GODINE

Mostar bi iduće godine trebao biti veliko gradilište u sklopu kojega će se vršiti aktivnosti na nekoliko poddionica autoceste na koridoru Vc, počevši od Kvanja pa do poddionice Mostar jug - Mostar sjever, a upravo je potonja ovih dana u fokusu javnosti.

Naime, u općoj obavijesti o nabavi, a koju je objavila Evropska banka za obnovu i razvoj, navodi se kako bi uskoro trebali biti raspisani natječaji za izgradnju dionice autoceste na koridoru Vc Mostar sjever – Mostar jug procijenjene vrijednosti 250 miliona eura.

Dionica autoceste Mostar sjever – Mostar jug duga je 15 kilometara, a njezina izgradnja financirat će se iz sredstava zajma Evropske banke za obnovu i razvoj u iznosu od 50 miliona eura, zajma komercijalnih banaka u iznosu od 150 miliona eura i sredstava WBIF-a u iznosu od 50 miliona eura namijenjenih za financiranje izgradnje prioritetnih dionica autoceste duž prometnog koridora Vc, piše indikator.ba.
Trošak projekta obuhvaća izgradnju dionice autoceste, nadzor nad radovima te izradu idejnog i glavnog projekta. Prema EBRD-u, procijenjeni datum početka nabave je 30. jula 2021. godine.

Federalni ministar saobraćaja i komunikacija Denis Lasić potvrdio je kako se očekuje da će na proljeće iduće godine biti poznati izvođači te se onda može očekivati početak radova na spomenutoj poddionici, piše Večernji list BiH.

  • Radimo na prikupljanju završne dokumentacije – naveo je Lasić.

Kada je riječ o poddionici Mostar jug – tunel Kvanj, Lasić kaže kako je 6-7 izvođača ušlo u uži krug te se vrše se evaluacije, a potvrdio je i kako bi se uskoro mogao odabrati izvođač za izgradnju tunela Kvanj na poddionici tunel Kvanj – Buna.

Kada je riječ o poddionici Mostar jug – tunel Kvanj, u prosincu prošle godine objavljen je natječaj za izgradnju te je tom prilikom precizirano kako je poddionica duga 9,2 kilometra, a prema idejnom projektu, značajni objekti na ovoj poddionici su: tunel Mostar dužine 150 m, nadvožnjak, podvožnjak, most Buna dužine 326 m, most Bunica dužine 211 m, vijadukt Brijeg dužine 258 m te petlja Mostar jug s naplatnim mjestom.

Za poddionicu Mostar jug – tunel Kvanj Federalno ministarstvo okoliša i turizma izdalo je okolišnu dozvolu 17. veljače 2021. godine nakon što je održana javna rasprava o studiji utjecaja na okoliš poddionice Mostar jug – tunel Kvanj u Mostaru 14. rujna 2020. godine, pri čemu su bili ispoštovani svi zakonski elementi.

Povezivanje s Neumom

U konačnici, realizacijom novih triju poddionica Mostar će konačno biti spojen s ostatkom autoceste na jugu, a za konačno spajanje sa sjeverom Hercegovine i Bosnom bit će potrebno probiti tunel Prenj.

Lasić je jučer naveo kako će tunel Prenj biti najzahtjevniji građevinski pothvat te naglasio kako će se do 2027., odnosno 2028. godine dovršiti sve dionice na koridoru Vc. Kada je riječ o ostalim važnim infrastrukturnim projektima u Hercegovini, Lasić je izrazio očekivanje kako će saobraćajnica Stolac – Neum biti izgrađena najkasnije do proljeća sljedeće godine. Ova će saobraćajnica imati iznimnu važnost za ukupnu privrednu revitalizaciju jugoistoka Hercegovine.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

ŽELJKO SAMARDŽIĆ PROGOVORIO O ZDRAVSTVENIM PROBLEMIMA: NOSIM SE S TIM KAKO...

0
Željko Samardžić se već duže vrijeme nije družio sa beogradskom publikom, te je odlučio da je krajem decembra iznenadi velikim koncertom. Tim povodom Željko je otkrio da jedva čeka da izađe na scenu, ali i da uprkos brojnim obavezama, mora da se nosi i sa bolešću.