Ovo je barem treÄi razliÄit softverski problem otkako je model aviona prizemljen u martu proĆĄle godine nakon dvije fatalne nesreÄe u kojima je poginulo 346 ljudi.
Novi problem je vezan za svjetslosno upozorenje koje daje do znanja pilotima kad trim sistem, dio avona koji moĆŸe podiÄi ili spustiti nos, ne radi. Ć ef Federalne administracije za avijaciju Steve Dickson je o tome govorio u Londonu u Äetvrtak te je dodao da to svjetlo ostaje ukljuÄeno duĆŸe od ĆŸeljenog perioda.
Boeing i FAA su prethodno govorili o dva problema otkrivena tokom detaljne analize aviona. U januaru je Boeing saopÄio da je otkrio probelm sa ukljuÄivanjem kompjutera za let aviona, a to je bilo dovoljno da kompanija i FAA odloĆŸe kljuÄni testni let. U junu proĆĄle godine je otkriven problem koji moĆŸe uzrokovati spuĆĄtanje aviona, a koje su piloti teĆĄko rjeĆĄavali u simulatorima.
Ono ĆĄto posebno zabrinjava jeste Äinjenica da je ovaj problem direktni rezultat popravki koje je Boeing obavio zbog prethodnih problema. PoteĆĄkoÄe s trim sistemom su rezultat redizajniranja dva kompjutera leta koji kontroluĆĄu 737 Max i Äine ih otpornijim na kvarove. Novi problem je direktnije povezan sa sistemom koji je dio prvobitnog problema s modelom 737 Max.
Boeing je najavio nove promjene kako bi se rijeĆĄio i aktuelni problem, a FAA ne moĆŸe prognozirati kada Äe 737 Max ponovo poletjeti. Proizvodnja ovog modela je obustavljena u januaru, a ameriÄke kompanije nastavljaju otkazivati letove. Neke od njih su postigle nagodbe s Boeingom zbog gubitaka koji su rezultat prizemljenih aviona.