BOLJE OD OVOG NE MOŽE: DONOSIMO PET RECEPATA ZA JELA OD KROMPIRA

Krompir je veoma zdrav izbor hranljivih materija koji ima malo kalorija, a bogat je vlaknima. Krompir se može spremiti na mnog načina, a mi vam donosimo pet najzanimljivijih recepata.

Pečen u rerni sa ruzmarinom

Isječen na kriške ili kocke, uvaljajte svaki komad u prethodno napravljenu mješavinu od maslinovog ulja, soli, bibera i ruzmarina (može i sušenog).

Tako mariniran krompir poredajte na pleh ili u posudu za pečenje, i na 180 C stepeni pecite oko pola sata.

Ispeći će se jako brzo, gotov je kada je skroz mekan. Ukrasite ga svježim ruzmarinom i poslužite uz bijelo meso.

Francuski krompir

Klasično jelo koje jedemo kad ne znamo šta bismo kuhali, a brzo je gotovo. Neki ga prave samo sa krompirom i jajima, a drugi dodaju malo povrća i kobasica. Što god odaberete, nećete se razočarati!

Sastojci: 1 kilogram krompira, 1 luk, 4 kuhana jaja, 1 sirovo jaje, 1 čašica kisele pavlake, so, biber, bosiljak.

Priprema: Krompir u ljusci skuhajte u jednoj posudi, jaja u drugoj. Kada su gotovi, oljuštite ih i nasijecite na kolutove. Luk isijecite na manje komade. Na dno posude za pečenje stavite malo ulja pa redajte sastojke – luk, krompir, jaja i tako sve dok ih ne potrošite. Na kraju krompir prelijte mješavinom umućenog jaja i pavlake. Pecite na 200 °C dok krompir ne dobije hrskavu koricu.

Kroketi od krompira

Sastojci: 700 grama krompira, 150 grama brašna, 40 grama mekanog margarina, 1 kašika biljnog začina, 2 žumanceta.

Nadjev: 100 grama kačkavalja.

Smjesa za pohovanje: 2 jajeta, 200 grama brašna, 200 grama prezli.

Priprema: Krompir skuhati, zajedno sa ljuskom. Kuvan krompir ohladiti, oljuštiti i izgnječiti (kao za pire krompir). U izgnječen krompir dodati kašiku začina, brašno, omekšali margarin i dva žumanceta. Umijesiti tijesto. Po potrebi dodati još brašna.

Tijesto će po malo da se lijepi za ruke, tako da vam brašno uvijek bude pri ruci. Kačkavalj isjeći na tanje štapiće. Uzimati kašikom (koju treba prije svake upotrebe umakati u ulje) tijesto i stavljati ga na pobrašnjenu ruku. Malo ga raspljeskati i staviti po štapić kačkavalja. Uz pomoć brašna formirati krokete.

Za pohovanje:

U jedan tanjir umutiti jaja, u drugi staviti brašno a u treći staviti prezle. Krokete (kada se svi formiraju) prvo uvaljati u brašno, pa u jaja i na kraju u prezle. Pržiti ih u dubokom ulju, na srednjoj temperaturi.

Pržene krokete, kada porumene, vaditi na kuhinjski papir, da bi papir upio višak masnoće. Poslužiti toplo, uz prilog po želji. Naročito dobro idu, kao prilog, uz piletinu.

Grčki krompir

Sastojci: krompira po želji, maslinovo ulje ili otopljen puter,kačkavalj, sok od jednog limuna, pola bijelog luka, so, biber, origano i za podmazivanje ulje ili margarin.

Priprema: Očistiti krompir i isjeći ga na četvrtine po dužini. Složite krompir u prethodno uljem ili margarinom namazanu tepsiju. U posebnu činiju pomešajte: maslinovo ulje ili otopljeni puter, limunov sok, ispritiskajte malo bijelog luka da pusti sok (ne stavljate cijeli češanj i ovo je opciono), so, biber, origano i vodu.

Dobro promiješajte i prelijte krompir. Cijela smjesa bi trebalo da popuni tepsiju do pola visine krompira. Zagrijte rernu na 210 do 220 stepeni. Prekrijte tepsiju alu-folijom i ubacite u rernu, piše Stil.kurir.rs. Pecite oko 40 minuta sa folijom i još 20 – 30 minuta bez folije. Ukoliko primjetite da nestaje vode, slobodno dolijte. Na kraju dodajte kačkavalj (samo ga izrendajte lijepo) i promiješajte da se sve lijepo sjedini.

Uštipci od krompira

Za doručak, predjelo, večeru ili savršen prilog ručku!

Sastojci: 500 grama krompira, 1 jaje, malo soli, malo bibera, malo suhog biljnog začina, 400 grama brašna, 1 kašičica praška za pecivo, ulje za prženje.

Priprema: Krompir očistiti, iseći na krupnije koce i skuhati u posoljenoj vodi. Procijedite od vode i izgnječiti, ostaviti da se malo prohladi.

Dodati jaje, suvi biljni začin, brašno i prašak za pecivo. Zamijesite tijesto rukom.

Razvijte oklagijom i vadite čašom krugove ili isjecite nožem. Pržite u dubokom vrelom ulju. Uštipke vadite na salvetu da upiju višak masnoće.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

OVE NAMIRNICE BISTE TREBALI IZBACITI POSLIJE ČETRDESETE

0
Pored naših urođenih gena, svakodnevna ishrana i način života igraju važnu ulogu u brzini starenja organizma. Ovaj proces je za žene, bez dileme, prirodni neprijatelj broj jedan. Zato, izbjegavajte ovu hranu ako želite da izgledate mlađe što duže: