BRZA CESTA IZ MOSTARA DO HRVATSKE PODIJELJENA NA DVIJE DIONICE IZGRADNJE

Uz gradnju koridora Vc, JP Autoceste Federacije BiH realizira ili priprema realizaciju još čak osam projekata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Riječ je o gradnji dionica autocesta i brzih cesta izvan koridora Vc.

Iz JP Autoceste Federacije BiH ističu kako je od iznimne važnosti početi i izgradnju brzih cesta i infrastrukturnih objekata nižeg ranga kako bi se njihovom realizacijom i rekonstrukcijom povećao i ubrzao protok roba, ljudi i kapitala unutar naše države.

  • U saradnji s Vladom Federacije BiH to će biti prioritet tokom ove godine. U ovoj godini počinjemo graditi pet kilometara brze ceste Lašva – Nević Polje. Također je jedan od prioriteta intenziviranje izgradnje tunela Hranjen, dugog pet kilometara – kazao je direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najavio je angažman i na gradnji brzih cesta Kladuša – Cazin – Bihać, autoceste Tuzla – Orašje, brze ceste od Mostara, preko Širokog Brijega do granice s Hrvatskom te brze ceste Lašva – Travnik – Jajce. Kada je riječ o planiranim projektima izvan koridora Vc, na dionici brze ceste Prača – Goražde (I. faza) LOT 1 u toku je probijanje i primarna podgrada tunela Hranjen u izgradnji.

Također, Vlada FBiH je u proračunu za 2022. godinu u te svrhe planirala sredstva i iznosu od 35 miliona KM.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U izgradnji je i brza cesta Lašva – Nević Polje (LOT 5) – petlja Poslovna zona Vitez – petlja Nević Polje. Riječ je o odluci Vlade FBiH o usvajanju programa utroška dijela sredstava “Kapitalni transferi javnim poduzećima”, a rok izgradnje je 20 mjeseci. Iz vlastitih sredstava JP Autoceste Federacije BiH financira se sarajevska obilaznica (LOT 3 B) od Mostarske raskrsnice do Vlakova. Ova iznimno važna dionica brze ceste je u izgradnji. Pripreme se vrše i za početak gradnje autoceste Tuzla – Orašje, dionice Maoča – Tuzla. Trenutno je u toku dopuna idejnog projekta i izrada glavnog projekta. Natječaj je objavljen, a rok za izradu idejnog i glavnog projekta je 15 mjeseci. U toku je i natječaj za nabavu glavnog projekta za brzu cestu Lašva – Travnik – Jajce, dionicu Nević Polje – Turbe. Kada je riječ o tom infrastrukturnom projektu, završen je idejni projekt sa studijskom dokumentacijom.

CESTA DUGA 60,93 KM

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Za brzu cestu koja će spojiti središte Hercegovine s Hrvatskom u toku je natječaj za izradu idejnog rješenja.

Riječ je o cesti Mostar sjever – Široki Brijeg – granica RH, dionici Mostar sjever – Polog – poddionici Mostar sjever – Vikovići, za koju je do sada izrađeno idejno rješenje sa studijskom dokumentacijom.

Inače, ova cesta prolazi kroz područje gradova Mostar i Široki Brijeg te općine Grude i vodi do granice s Republikom Hrvatskom u blizini graničnog prijelaza Gorica. Ukupna dužina brze ceste prema idejnom rješenju je 60,93 km, navodi se na stranici JP Autoceste FBiH.

Kroz područje Hercegovačko-neretvanski kanton brza cesta prolazi od Mostara (sjevera) do Pologa, a od Pologa do granice prolazi prostorom Zapadnohercegovačkog kantona.

Idejnim rješenjem brza cesta podijeljena je na dvije dionice: Mostar sjever – Polog i Polog – granica Republike Hrvatske.

Dionica Polog – granica Republike Hrvatske podijeljena je na dvije poddionice, Polog – Polugrina dužine 15,9 km i Polugrina – granica RH u dužini od 24,6 km.

Na poddionici Polog – Polugrina planira se izgraditi ukupno četrnaest objekata (dva mosta, dva nadvožnjaka, devet podvožnjaka i jedan hidrološki propust). Na ovoj dionici planirana je i izgradnja jednog odmorišta i dvaju čvorišta – Uzarići i Polugrina.

Na poddionici Polugrina – granica RH zbog konfiguracije terena i križanja trase brze ceste s postojećim prometnicama bit će izgrađeno ukupno 25 objekata (jedan most, devet vijadukata, tri nadvožnjaka, osam podvožnjaka i četiri prolaza). Brza cesta Bihać – Cazin – Kladuša – RH, dionica Bihać – Cazin, poddionica Kamenica – Bisovac, također čeka završetak natječaja za izradu idejnog projekta i dijela glavnog projekta kako bi se krenulo dalje s realizacijom. Uz navedeno, urađeno je idejno rješenje i objavljen natječaj za izradu idejnog i glavnog projekta Jadransko-jonske autoceste – dijela Počitelj – Stolac, piše Večernji list BiH.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE