Iz MUP-a RS napominju da je neprilagođena i nepropisna brzina najčešća greška kod svih evidentiranih saobraćajnih udesa, a naročito kada su u pitanju saobraćajne nesreće sa poginulim licima.
- Jedan od ciljeva MUP-a RS jeste manje poginulih lica u saobraćajnim nezgodama smanjivanjem procenta vozila koja prekoračuju propisanu brzinu i prosječne vrijednosti prekoračenja – saopštili su iz MUP-a RS.
Milija Radović, v.d. zamjenika direktora Agencije za bezbjednost saobraćaja RS, za “Nezavisne” ističe da je brzina kretanja i dalje faktor broj jedan nastanka saobraćajnih udesa.
- Kod saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom svaka druga je zbog nepropisne brzine kretanja, te je apsolutno jasno da je postavljanje radara dobro i da će uticati na smanjenje broja saobraćajnih nezgoda – rekao je Radović.
Ističe da je bitno uticati na smanjenje brzine kretanja vozila, jer sve to za krajnji rezultat ima spasavanje ljudskih života, te smanjenje broja teško i lako povrijeđenih osoba.
Kako kaže, ako svi poštuju brzinu kretanja koja je ograničena saobraćajnim znakom, onda je svejedno da li je radar postavljen ili nije.
Iz MUP-a RS kažu da će ovih devet stacionarnih radara biti na sljedećim lokacijama: Krfska ulica, Ulica Mladena Stojanovića, Ulica knjaza Miloša (raskrsnica sa Bulevarom Milutina Milankovića), Put srpskih branilaca, magistralni put M-I 101, mjesto Karanovac, magistralni put M-I 101, mjesto Zalužani, magistralni put M-I 108, mjesto Piljagići, magistralni put M-I 108, mjesto Dragočaj (raskrsnica Ramići – Dragočaj), magistralni put M-I 108, Ulica Rade Radića, mjesto Zeleni vir.
Prema Radovićevim riječima, situacija se u RS u pogledu poštovanja brzine ipak popravila u odnosu na prethodne godine.
- To pokazuje i mjerenje indikatora, tako da smo 2019. godine imali 51 odsto vozila koje su vozila preko ograničenja, a 2020. godine je to smanjeno na 42 posto – kazao je Radović.
Radović ističe da MUP RS skoro više i ne radi sa patrolama na terenu, jer, kako kaže, kad je postavljen stacionarni ili dual radar, oni zabilježe sva prekoračenja, evidentiraju sva vozila, koja idu u bazu podataka, nakon čega se šalje prekršajni nalog počionicu prekrašaja.
Dodaje da je vrlo bitan i subjektivni osjećaj rizika od kažnjavanja, a da se ovim stacionarnim radarima u znatnoj mjeri podiže taj subjektivni osjećaj.
- Važno je da ljudi kažu da se ne isplati prekoračivati brzinu, jer će ih evidentirati stacionarni radar, presretač ili dual radar – rekao je Radović.
On kaže da je bitno pohvaliti dodatno opremanje MUP RS, u smislu postavljanja stacionarnih radara, i to ne samo u Banjaluci, nego na čitavom području RS.