ČESTO SE BUDITE UMORNI?

Ovo bi mogli biti razlozi

Nije neuobičajeno da se probudite umorni, a za mnoge ljude to nije ništa što šoljica kafe ili tuširanje ne mogu popraviti. Ipak, ako se redovno budite umorni to može biti uzrokovano različitim stvarima.

Healthline navodi nekoliko različitih razloga koji mogu biti razlog čestog umora prilikom buđenja.

Velike su šanse da je vaša jutarnja omamljenost samo inercija spavanja, što je normalan dio procesa buđenja. Vaš se mozak obično ne probudi odmah nakon spavanja. Postupno prelazi u budno stanje. Tokom ovog prijelaznog razdoblja možete se osjećati omamljeno ili dezorijentisano. Ako niste oprezni, lako možete ponovno zaspati.

Inercija spavanja može trajati od nekoliko minuta do više od sat vremena, iako se obično poboljšava unutar 15 do 60 minuta.

Izlaganje plavoj svjetlosti

Plavo svjetlo je svako umjetno osvjetljenje koje emitira plave valne duljine, što nije nužno loša stvar. Tokom dnevnih sati mogu povećati budnost i raspoloženje, ali ovo nije atmosfera u kojoj bi trebali ići u krevet.

Plavo svjetlo, više od drugih vrsta svjetla, potiskuje lučenje melatonina, hormona koji pomaže regulirati cirkadijalni ritam vašeg tijela, što je vaš ciklus spavanja i budnosti. To vam otežava kvalitetan san, zbog čega se sljedeće jutro možete osjećati umorno.

Loše okruženje za spavanje može imati veliki utjecaj na kvalitetu vašeg sna. Ako je vaš jutarnji umor popraćen ukočenošću ili bolovima u dijelovima tijela, za to bi mogao biti kriv vaš madrac.

Prehladna ili prevruća spavaća soba može uzrokovati nemir i otežati vam da zaspite ili zaspite. Lične preferencije trebale bi utjecati na temperaturu u vašoj spavaćoj sobi, ali hladnija soba je bolja kada je u pitanju ugodan san, prema Klinici Cleveland. Ako i dalje imate problema sa spavanjem, grijanje stopala čarapama može vam pomoći proširiti krvne žile i prilagoditi vaš unutarnji termostat.

Navike u ishrani i piću

Ono što konzumirate prije spavanja može vas držati budnima noću i učiniti da se ujutro osjećate umorno. Previše kofeina tijekom dana ili preblizu vremena za spavanje može vam otežati da zaspite, kao i pokvariti sam san. Kafa, čokolada i određeni čajevi i bezalkoholna pića sadrže kofein. Kofein se također može pronaći u određenim lijekovima, uključujući neke lijekove za ublažavanje bolova koji se izdaju na recept i bez recepta.

Dokazano je da alkohol ima sedativni učinak i čini vas pospanim, ali ne dovodi do dobrog sna. Prema Klinici Cleveland, alkohol povećava broj buđenja nakon što učinak opuštanja nestane i sprečava vas da duboko zaspite.

Poremećaji spavanja

Ako se čini da ništa ne pomaže vašoj jutarnjoj omamljenosti, možda imate nedijagnosticiran poremećaj spavanja. Poremećaji spavanja zahtijevaju dijagnostiku i liječenje ljekara koji će vas vjerojatno poslati na ispitivanje spavanja.

Poremećaji kretanja u snu su stanja koja uzrokuju kretanje prije ili tijekom spavanja, što otežava spavanje. Apneja za vrijeme spavanja, obično opstruktivna apneja za vrijeme spavanja, ozbiljan je poremećaj spavanja koji uzrokuje povremeni prestanak disanja u snu. Možda niste ni svjesni da imate to stanje.

Nesanica je još jedan od razloga zbog kojih se budite umorni. Kratkotrajna nesanica vrlo je česta i često uzrokovana stresom, traumatičnim događajem ili spavanjem u nepoznatom okruženju, poput hotelske sobe. Nesanica koja traje mjesec dana ili više smatra se kroničnom nesanicom. To može biti samo stanje ili simptom drugog problema.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE