ČIME MOŽETE ZAMIJENITI MESO U ISHRANI

Ljudi se odriču mesa iz različitih razloga.

Neki to čine iz etičkih razloga ili drugih ličnih uvjerenja, dok neki to moraju da urade iz zdravstvenih razloga. Neka istraživanja sugerišu da konzumiranje crvenog mesa može povećati rizik od gastrointestinalnih i srčanih bolesti.

Bez obzira na razlog odbijanja mesa, veoma je važno osigurati da imate dovoljno proteina u svojoj ishrani. Možete ih pronaći u alternativama mesu, a mi ovoga puta otkrivamo koje su najpopularnije.

 Tofu

Tofu je zamjena za meso i po svojoj konzistenciji sličan je siru. Dobar je izvor proteina i kalcijuma i sadrži sve esencijalne aminokiseline koje su potrebne čovjeku. Tofu je takođe svestran i ima vrlo blag ukus, tako da s njim možete da kuvate gotovo sve, jer će poprimiti ukus onoga s čime ste ga kuvali. Neki ga koriste umjesto jaja ili ga dodaju u vruća jela poput supa i čorbi.

Tempeh

Tempeh je tradicionalna indonežanska zamjena za meso na bazi soje. Tempeh ima nekoliko ključnih razlika od tofua. Proizvođači prave tempeh od cijele soje, a ne od sojinog mlijeka i koriste postupak fermentacije. Tempeh ima suvu teksturu, a neki proizvodi od tempeha sadrže mješavinu pasulja ili žitarica. Budući da sadrži pasulj, tempeh nadmašuje tofu u vlaknima i proteinima, a odličan je izvor vitamina B6 i magnezijuma. Takođe sadrži prebiotike i probiotike pogodne za crijeva koji potiču iz procesa fermentacije. Tempeh možda nema istu svestranost kao tofu, jer je njegov ukus jači. Tempeh je takođe pogodan za upotrebu kao zamjena za mjeso sa roštilja.

Seitan

Seitan je napravljen od pšeničnog glutena. Tokom proizvodnog procesa skrob se uklanja iz pšenice, obično ispiranjem vodom. Ovim postupkom dobija se namirnica sa visokim sadržajem proteina teksture slične piletini. Seitan ili tzv. “pšenično meso” nije bezbjedan za ljude sa intolerancijom na gluten. Neki seitanski proizvodi sadrže druge sastojke, poput mahunarki ili začina. Seitan je bogat proteinima, riboflavinom, niacinom i vitaminom B-6.

Biljna hrana bogata proteinima

Neke integralne namirnice, poput pasulja, sočiva, leblebija i pečurki, sadrže proteine ili su mesnate teksture i mogu dobro da zamijene mjeso. Međutim, samo nekoliko biljnih namirnica sadrži sve esencijalne aminokiseline – uključujući heljdu, kvinoju i soju.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE