ČITATE LI DEKLARACIJE NA PAKOVANJU HRANE: ZBOG OVE NAMIRNICE TIJELO PROIZVODI DUPLO VIŠE MASNOĆA

Ako već čitate deklaracije na pakiranjima hrane na kojima obraćate pažnju na kalorije, ugljikohidrate, masti i natrij, nedavno istraživanje objavljeno u medicinskom dnevniku Journal of Hepatology, kaže da biste trebali obratiti i pozornost na količinu dodanih šećera.

Istraživači u Švicarskoj regrutirali su 94 zdrava mladića, polovica je konzumirala zaslađeno piće svaki dan tijekom sedam sedmica.

Pića su sadržavala fruktozu, glukozu ili saharozu – sva uobičajena sladila koja se dodaju u niz proizvoda, od kolačića do preljeva za salatu. Druga polovica sudionika bila je kontrolna grupa koja nije konzumirala napitke.

Sveukupno, iako prva skupina nije unosila više kalorija nego prije studije, rezultati s fruktozom i saharozom,što je stolni šećer, te kombinacije fruktoze i glukoze, bili su posebno upečatljivi.

Dvostruko veća proizvodnja masti

U roku od nekoliko sedmica oni koji su napitke konzumirali pokazali su dvostruko veću proizvodnju masti u jetri u odnosu na one koji su pili samo glukozu.

Također, ovaj je učinak ostao više od 12 sati nakon zadnjeg pića. To znači da dodani šećer ne samo da udvostručuje količinu proizvodnje masti, već i održava taj proces dugo nakon zadnjeg gutljaja ili zalogaja.

Imajte na umu da dodani šećer nije isto što i prirodni šećer koji se pojavljuje u hrani poput voća, žitarica ili mliječnih proizvoda, kaže dijetetičarka Martha Lawder, profesorica prehrane na Kalifornijskom državnom sveučilištu u Sacramentu.

Ilustracija

Zapravo, kaže Lawder, voće može biti izvrstan način da se namirite svoju želju za slatkim, a da se i dalje držite svojih ciljeva mršavljenja ili kontroliranja težinom, jer je sve voće bogato mikroelementima koji pomažu brojnim sistemima u vašem tijelu.

Ograničavanje dodanih šećera bitno je za zdravlje

Na primjer, kaže da mango može sadržavati puno prirodnog šećera, ali je također prepunjen kolinom, ključnim hranjivim sastojcima koji su ključni za središnju živčanu funkciju. Ali dodani šećeri nemaju te hranjive prednosti, dodaje ona.

Još je problematičnije to što vrsta masnoće koja je istaknuta u nedavnoj studiji više nego dodaje vaš struk, već povećava rizik od masnih bolesti jetre i dijabetesa tipa 2, izvještavaju istraživači.

  • Ograničavanje potrošnje dodanog šećera definitivno je važna strategija za bolje zdravlje – kaže Lawder.
  • Dodavanje opcija poput cjelovite hrane, zdravih masti i kvalitetnih bjelančevina može pomoći u suzbijanju konzumacije slatke hrane – zaključuje za Eat this.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE