ČUDESNA ZELENA LISTA: OTKRIVAMO SPISAK OD ŠEST NAMIRNICA SA NAJMANJE KALORIJA

Koliko puta ste sebi obećali da ćete od narednog mjeseca početi da se hranite zdravo, da smršate ili na bilo koji način "poradite" na poboljšanju zdravstvenog stanja? Ovog puta održite riječ, a mi vam otrkivamo spisak od šest namirnica koje imaju najmanje kalorija kako biste od nečega počeli...

Ove namirnice imaju izuzetno malo kalorija, a ipak su višestruko korisne za zdravlje i zato ih treba uključiti u svakodnevnu ishranu bez straha od viška kilograma, naprotiv one će pomoći da kilogrami nestaju…

Ilustracija

Brokoli (31 kcal)

Brokoli je veoma važna namirnica za sve one koji vode računa o svom zdravlju. Korisna je i onima koji se bore sa viškom kilograma jer je niskokalorična, a pri tom bogata vitaminima i mineralima. U svom sastavu sadrzi kalijum, kalcijum, fosfor, magnezijujm, natrijum, gvožđe, cink, hrom, vitamine C, A, E, K, B1, B2, B6, B9, mnoštvo flavonoida i enzima.

Brokoli u sebi sadrži veliki broj fitohemikalija koje imaju antioksidantna svojstva tako da sprječavaju nastanak i razvoj raznih oboljenja i infekcija. Iz tih razloga poznato je da ova biljka može biti dobra prevencija protiv raka, pogotovo raka debelog crijeva, dojke i pluća.

Krastavac (10 kcal)

Sadrži antioksidans fisetin koji ima ključnu ulogu za bolji rad mozga. Osim toga, krastavac sadrži i fosfor. Naime, nedostatak fosfora u tijelu povezan je s povećanim rizikom od pojave neuroloških bolesti. Stoga, konzumiranje krastavca pomaže kod koncentracije i pamćenja.

Visok nivo vode u krastavcima pomaže kod održavanja sitosti i kontrole unošenja hrane. Krastavac ne sadrži masti i ima nizak nivo kalorija, te je odličan kod mršavljenja.

Buranija (35 kcal)

Zbog specifičnog sastava buranija predstavlja savršenu namirnicu za regulisanje nivoa šećera i holesterola u krvi. Istraživanja su pokazala da svakodnevno konzumiranje buranije može da pomogne u snižavanju holesterola za 20 odsto. Ovo povrće sadrži specifičnu neesencijalnu aminokiselinu arginin, koji deluje slično insulinu i pomaže snižavanju nivoa šećera u krvi.

S druge strane, zahvaljujući značajnoj količini kalijuma, buranija deluje kao blagi diuretik, reguliše krvni pritisak, povoljno djeluje na rad srca i pomaže izbacivanju štetnih materija iz organizma. Utiče i na sniženje nivoa mokraćne kiseline, zbog čega je dobra za sve koji imaju problema sa gihtom. Buranija povoljno djeluje i kada je riječ o anemiji, bolestima zuba, bronhitisu, depresiji, ekcemima.

Špargla (20 kcal)

O ovom  “čuvaru zdravlja” ili “kraljevskom povrću” malo se kod nas zna i rijetko se sprema, iako obiluje ljekovitim svojstvima. Visok nivo vitamina B6, A, C, K i E, kalcijuma, magnezijuma i cinka kao i vlakna i proteini, čine špargle idealnom namirnicom za očuvanje zdravlja.

Špargla je odlična namirnica za dobru formu i idealnu figuru, a u tome će vam pomoći i hrom koji se nalazi u biljci umanjujući vašu glad. Nutricionisti smatraju da pored očuvanja dobre linije, unos špargli smanjuje holesterol, poboljšava zdravlje srca, snižava krvni pritisak, ima diuretično svojstvo, pomaže pri otežanom mokrenju, a budući da je bogata kalcijumom čuva i zdravlje kostiju smanjujući gubitak ovog minerala iz kostiju.

Pored ovih blagodeti, folna kiselina iz špargli pomaže tijelu da se zaštiti od raka pluća, debelog crijeva i uterusa. U biljci se nalazi i jak antioksidans glutatin koji štiti organizam od slobodnih radikala koji uzrokuju rak. Unos špargli se posebno preporučuje trudnicama zbog folne kiseline.

Zelena salata (14 kcal)

Pomaže mršavljenju. Zelena salata sadrži dosta biljnih vlakana. Pored toga što će vas zasititi, zelena salata će poboljšati varenje. Takođe, vlakna pomažu izbacivanje soli iz organizma. Vitamin C i beta-karoten iz zelene salate zajedno sprječavaju oksidaciju holesterola.

Sadrži omega-3 masne kiseline. Zelena salata im savršen odnos omega-3 i omega-6 masnih kiselina. Bogata proteinima. Čak 20 procenata kalorija iz zelena salate dolazi od proteina.

Celer (10 kcal)

Celer je odličan izvor vlakana, kalcijuma, magnezijuma, fosfora, vitamina B i B6, vitamina C i mnogih drugih minerala. Sadrži veoma malo zasićenih masti i holesterola. U ishrani se koristi korijen, stabljika i list. Neizostavan je dio supa, salata, čorbi i variva, a sušeno sjeme celera upotrebljava se kao poseban začin.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE