ČUDNI, ANKSIOZNI SNOVI NORMALNI SU ZA OVO VRIJEME I POMAŽU NAM DA ‘PRORADIMO’ STVARNOST

Sve što nam se događa utječe i na naše snove, pa je tako sve više ljudi koji u vrijeme pandemije COVID-19 doživljavaju čudne snove.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Provjerite što oni znače…

  • Ljudi stoljećima pokušavaju razumjeti snove –  kaže dr. Ravi Shah, psihijatar sa Univerziteta Columbia. Kaže kako je Freud tvrdio da su snovi nastavak dana, te da sanjamo o stvarima koje su barem djelomično povezane s nečim što se dogodilo u posljednja 24 do 48 sati, ili nečim što očekujemo.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Većina snova događa se tokom REM faze snova, tokom koje je i mozak vrlo aktivan, jer tada obrađuje stres i bolne emocije, kaže dr. Britney Blair,  psihologinja i stručnjakinja za spavanje. Kaže kako je u trenutnoj situaciji, kad smo pod stresom i anksiozni zbog svega što nam se događa, logično da su snovi koje imamo puno burniji. 

Ilustracija

Prema dr. Shahu, snovi su način da bolje razumijemo svoje nesvjesno, pa čak i oni čudni. Pritom kaže da na čudne snove ne trebamo gledati kao na nešto negativno, nego iz njih nešto treba naučiti.

  • Razmislite o snu i o tome što vam sugerira. Ne trebamo se bojati svog nesvjesnog, niti svojih snova, jer pružaju uvid u ono što nam pada na pamet podsvjesno – kaže. 
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zašto su nam snovi trenutno čudni?

Od početka globalne pandemije čudni snovi su jedna od češćih tema razgovora, što nije čudno. Naime, naši životi su se jako promijenili u odnosu na razdoblje otprije nekoliko mjeseci.

  • Naši mozgovi ne moraju nužno imati iste navike kao nekada – kaže dr. Rachel O’Neill, psihologinja i direktorica Talkspacea, aplikacije za terapiju mentalnog zdravlja. Prije pandemije, u životu smo imali osjećaj rutine, danas su ljudi u stalnom stanju emocionalne uzbuđenosti jer se promjene događaju često i bez plana, objašnjava. Također više pratimo medije, pa se od našeg mozga traži da obrađuje brojne sadržaje gotovo trenutačno, bez mogućnosti da stvarno budemo prisutni u onome što tako ‘proživljavamo’.
  • Kako se u proteklih nekoliko mjeseci dogodilo mnogo toga što do sada nismo doživjeli, nije iznenađujuće da mnogi ljudi proživljavaju čudne snove – kaže i psihijatar dr. Pavan Madan.
Tekst se nastavlja ispod oglasa

To je i stvar gubitka kontrole. Naime, većina ljudi nije imala kontrolu nad načinom na koji se pandemija širila i utjecala na njihov život, pojašnjava. 

Ilustracija

I premda kognitivno shvaćamo i prihvaćamo preporuke javnog zdravstva, poput nošenja maske za lice u javnosti i prakticiranja socijalne distance, naš se um ne voli baviti stvarima koje ne može kontrolirati ili predvidjeti.

  • Drugi dio toga ima veze s anksioznošću. Čak iako svjesno ne razmišljamo o tome, mnogi su zabrinuti zbog te krize koja je izvan naše kontrole i moguće je da nam umovi pletu apsurdne scenarije koji se mogu odigrati, možda da nas pripreme u slučaju da se suočimo s novom krizom, kaže dr. Maden. Osim toga, imamo više vremena za razmišljanje o sebi i svijetu oko nas te onome što nam se događa, što također može utjecati na to da nam snovi postanu čudni, dodaje. 

Šta možemo učiniti u vezi s tim snovima?

Ilustracija

Vjerojatno ste čuli za pojam ‘higijena spavanja’. Prema dr. Wayneu Pernellu, psihologu i stručnjaku za spavanje, sad je vrijeme da se pozabavite time, ako već niste. Sve o tome već znate. Na primjer, treba izbjegavati alkohol i naporno vježbanje neposredno prije spavanja. No, trebate prepoznati i dozu kontrole koju možete uspostaviti nad svojim čudnim snovima, kaže. 

Ilustracija

Također, kako primjećuje dr. Madan, prihvaćanje je prvi korak u suočavanju s tim vrstama snova.

  • Moramo si priznati da su to posljedice stresnih vremena u kojima se nalazimo. Pazite na sebe, pokušajte sniziti razinu stresa te podijeliti brige s voljenom osobom ili terapeutom. Što više ove misli svjesno obradimo, manje bi nam mogle smetati noću, dodaje dr. Madan.
Ilustracija

Ako se usred noći probudite s noćnom morem od pandemije, O’Neill preporučuje da se pokušate smiriti dubokim disanjem te podsjećanjem da ste u redu. Pokušajte se vratiti u san, na primjer tako da brojite unazad, od 100 prema 1, ili  uključite audio zapis brze meditacije koja pomaže spavanju. U slučaju da se takvi snovi ponavljaju, javite se stručnjaku, koji može preporučiti kognitivno-bihevioralni tretman namijenjen smanjenju broja i intenziteta noćnih mora.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

KOMBINACIJE HOROSKOPSKIH ZNAKOVA KOJE VODE DO PROBLEMA U VEZI

0
Ovo su znakovi koji imaju u potpunosti različite karaktere i koji bi trebali dobro razmisliti prije nego što započnu ljubavnu vezu.