ČUDNO, ALI ISTINITO: PROSLAVIO JE 86. ROĐENDAN, A NIKADA NIJE BIO KOD LJEKARA

Profesor sa Harvarda Mark Braun (86) je cijli život posvetio istraživanju o navikama koje mogu da produže životni vijek i sačuvaju zdravlje.

On ima 86 godina i ni jednom nije išao kod ljekara. Kaže da se i u ovim poznim godinama osjeća odlično, a vjeruje da su rezultat toga navike kojih se čvrsto drži cijeli život.

On je sa svojim timom sproveo i istraživanje koje je uključivalo 78 hiljada žena i 44 hiljada muškaraca, a trajalo je više od 30 godina.

Rezultati su pokazali jasnu vezu između zdravog načina života i kardiovaskularnih problema. Kod učesnika studije koji su se hranili zdravo i umjereno zabilježeno je manje srčanih oboljenja, dok je svaki drugi  ispitanik koji se nezdravo hranio patio od neke teže bolesti.

Zaključak je da su ove navike u najvećoj mjeri zaslužne za dug i zdrav život:

1. Zdrava ishrana

Zdrava ishrana prema riječima istraživača podrazumjeva minimalan unos prerađene hrane, integralne žitarice, povrće, voće, orašaste plodove i bilo koji prirodni izvor proteina. Također, to podrazumjeva konstantno držanje ovog načina ishrane. Ovo bi trebalo da postane dio života, a ne dijeta koju držite mjesec dana kako biste skinuli nekoliko kilograma. Samo konstantno pridržavanje, može da ima rezultate na duže staze.

To ne znači da nikad ne smijete da pojedete po neki slatkiš, ali bi trebalo biti umjeren i veći period jesti isključivo zdrave namirnice. Odnos zdravih i manje zdravih namirnica bi trebao da bude 80:20.

2. Redovna fizička aktivnost

Osim što će vas držati u dobroj fizičkoj formi, vježbanje povoljno utiče i na mentalno zdravlje. 2 do 3 treninga sedmično će podstaći bolje razmišljanje, pokrenuti kreativnost, a dokazano sprječava demenciju i pojavu Alchajmerove bolesti u velikoj mjeri.

Doktor ponavlja da baš kao što je slučaj i sa ishranom, tako je i sa fizičkom aktivnošću, ona mora da postane dio vašeg život, a ne obaveza. Pronađite rekreaciju koja vam najviše prija, samo ako uživate u njoj, rezultati će biti vidljivi.

Mnogi su u zabludi i misle da fizička aktivnost podrazumjeva isključivo naporne treninge. Naprotiv, to može biti i lagana šetnja od pola sata. Sasvim dovoljno da tijelu date dozu energije koja će ga gurati kro sve dnevne aktivnosti.

3. Održavajte kilažu

Prema studiji sa Harvarda, kontrola jtelesne težine značajno je smanjila rizik od dijabetes , kardiovaskularnih bolesti i raka dojke.

“Zdrava” težina varira od osobe do osobe, ali Nacionalni institut ukazuje da se indeks tjelesne mase (BMI) između 18,5 i 24,9 smatra najzdravijim.

4. Alkohol i duhan ograničite

Ne moramo ni da napominjemo koliko je pretjerivanje u alkoholu i duhanu štetno po zdravlje. Ukoliko ne možete da prestanete sa pušenjem, potrudite se da barem smanjite količinu cigareta. Alkohol može da bude izuzetno štetan za organizam ukoliko se unosi u velikim količinama. On razara sve organe i dodaje kilograme.

Ljekari napominju da on može biti i blagotvoran u umerenim dozama, pa zato preporučuju čašu bijelog ili crnog vina, ali nikako više od toga.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE