Common rail sistem ubrizgavanja sastoji se od: pumpe visokog pritiska, zajedničkog voda goriva u kome se stvara visok pritisak (1800 bara i više u zavisnosti od motora), injektora (brizgača) koji su elektronski kontrolisani, i instalacije koja spaja sve ove dijelove.
Ovaj sistem ubrizgavanja se karakteriše isporukom goriva pod konstantno visokim pritiskom nezavisno od broja obrtaja motora. Rezultat se može prepoznati u visokoj elastičnosti po momentu, smanjenoj potrošnji goriva i smanjenoj emisiji štetnih produkata sagorevanja.
Gorivo pod visokim pritiskom ubrizgava se putem elektronske kontrole vremena i zakona ubrizgavanja, što omogućavaju elektronski regulisani brizgači.
Kod common rail sistema, proces potiskivanja goriva pumpe visokog pritiska je razdvojen od procesa ubrizgavanja goriva u prostor za sagorevanje.
Gorivo se pod visokim pritiskom konstantno nagomilava u zajedničkoj magistralnoj cijevi bez obzira na broj obrtaja i opterećenje motora. Tako nagomilano gorivo je spremno za ubrizgavanje u bilo kom trenutku i u bilo kom cilindru motora.