DJEČAK MJESECIMA ŠTEDIO ZA IGRAČKU: TRGOVAC GA IZVRIJEĐAO I PSOVAO MU ZBOG SITNOG NOVCA

Dječak je mjesecima štedio novac, a kada ga je u pratnji majke htio potrošiti u trgovini u centru Osijeka, doživjeli su niz uvreda od trgovca kojemu njihov novac nije bio prihvatljiv.

Nažalost, riječ je o još jednom slučaju koji svjedoči kako trgovci sve češće odbijaju gotovinu u manjim apoenima.

  • Dječak je došao u trgovinu kupiti skupu igračku, za koju je štedio mjesecima. Njegova ušteđevina bila je džeparac u novčanicama manjih apoena i kovanicama. Roditelji ga na taj način uče vrijednosti mukotrpnog rada i štednje da bi ostvario ono što želi. On je bio ponosan što je konačno zaradio i uštedio za ono što želi kupiti. Međutim, odnos prema djetetu i roditelju u trgovini bio je neprihvatljiv. Kad je prodavač vidio da dijete plaća gotovinom, što je služben i legalan način plaćanja, počeo je psovati i iščuđavati se, i to samo zato što je trajalo dok dijete izbroji svoj vrijedno ušteđen novac. U trgovini nije bilo drugih kupaca i dječak nije smetao nikome dok ga je brojio. Štoviše, on je potrošio velik iznos novca u toj trgovini, a trgovac ga je izvrijeđao psujući mu. Majka i dijete zahvalili su trgovcu i ispričali se zbog vremena koje su mu uzeli, ali trgovac njima nije zahvalio na kupovini, čak ih nije ni pozdravio na izlasku. Čudan odnos poduzetnika prema kupcu u vrijeme pandemijom narušene ekonomije – iskustvo je mlade porodice koje je novinarima prenijela njena prijateljica, s obzirom na to da je majka strana državljanka koja ne govori najbolje hrvatski jezik.

Svjesna je, kaže, da u vrijeme pandemije trgovci preferiraju beskontaktno plaćanje, ali, ističe, novac je novac, a u ovakvim bi situacijama trgovci trebali biti dio društva koji podržava nove generacije kada je riječ o odgovornom stavu prema novcu, piše Glas Slavonije.

Iz osječkog Centra za edukaciju i informisanje potrošača (CEIP) zgroženi su ovakvom poslovnom praksom. Ističu, svaki je apoen hrvatskog novca jednako vrijedan kao sredstvo plaćanja i ovakve, za kupce ponižavajuće, situacije odraz su loše poslovne politike.

Ilustracija
  • Trgovac nije imao nikakav razlog dječakov novac ne prihvatiti ili prihvatiti ga na tako neprimjeren način. Riječ je o lošoj poslovnoj praksi, koja u konačnici može imati štetan učinak na poslovanje firme. To kako se trgovac ponaša u izravnom kontaktu s kupcima ogledalo je svake trgovačke firme. U propisima nema stavke koja bi regulisala ovakvo ponašanje zaposlenika trgovine, no tu je mogućnost obraćanja vlasniku ili upravi poslovnog subjekta dopisom u kojemu se situacija objašnjava te kojim se traži izvinjenje. Sigurna sam da bi u ovome slučaju poslodavac reagirao jer ovakvo ponašanje prema kupcima nije reprezentativno – kaže Tanja Popović Filipović iz CEIP-a.

Iz CEIP-a ističu kako često primaju pritužbe građana zbog obezvrjeđivanja njihovog novca od trgovaca.

  • Osječani svakodnevno imaju problem jer im na blagajnama čak i odbijaju primiti sitan novac ili ga se prima, kao u ovoj priči, uz omalovažavanje, čak i na blagajnama većih trgovačkih centara. Što je apsolutno neprihvatiljivo! Tu bih napomenula i kako smo primijetili da ovakav tip diskrimnacije najčešće doživljaju osobe koje trgovci prema vanjštini – odjeći, obući, frizuri – doživljavaju kao ‘nižu klasu’.
  • Ukoliko je osoba ugodne vanjštine i odaje dojam visoke plaćevne moći i društvenog statusa, s primanjem sitnog novca nema problema – kaže Popović Filipović.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE