DOK SVAKODNEVNO GINU LJUDI, RIJETKI GOVORE O SIGURNOSNIM PROPISIMA: U OTVORENOM STUDIJU DOTAKLI SMO SE I CRNIH BROJKI

Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu bio je gost emisije "Otvoreni studio".

I on se osvrnuo na savjest o važnosti saobraćajnih propisa u BiH. Kazao je da je to samo dio priče koju trebamo pričati.

  • Sada je početak školske godine i ljudi se trebaju malo više brinuti o sigurnosti djece, od škole do kuće i obratno. Međutim, ja do sada u našem glavnom gradu to nisam vidio, ni u našoj zemlji. Nisam vidio da je neko reagovao kroz neke kampanje, da je upozorio da djeca kreću u školu i da nisu išli godinu dana. Moramo imati obzira da su oni malo i zaboravili na opasnosti koje vrebaju. Nisam vidio, a vidio sam da postavljaju reklame na same raskrsnice da nas pozivaju da kupimo u određenim tržnim centrima torbe i olovke – govori naš gost.

Ističe da smo onakvi vozači kakvo je i društvo. Opterećenje koje imamo u društvenoj zajednici gdje se krećemo i vozimo svakako se preliva na vozače, pješake i sve učesnike u saobraćaju.

  • Problem je što vozači i pješaci bivaju opterećeni društvenim aktivnostima, ili dnevnim stvarima, to utiče na to da im je smanjena pažnja – pojašnjava on.

Dodaje da u bilo kojem polju možemo više nego što radimo.

  • Šta radimo i šta uraditi na tom polju? Saobraćaj treba biti rješenje. Govorili smo o romobilima i biciklima. Kako potencirati bicikla i romobile kada nemamo staze? Kako kada su zauzete. Ne smijemo zauzimati pješačke staze. Moramo taj pojam održive i urbane mobilnosti dovesti u grad Sarajevo i u gradove diljem BiH – kaže Lindov.

Ono što možemo raditi izvan naselja jeste da ubrzano gradimo autoputeve, kaže naš gost.

  • Moramo shvatiti da pandemiju u saobraćaju trebamo davati u informacijama. Daleko više kroz te informacije bi davali ljudima poruke “Uozbiljite se, gine se u saobraćaju”. Imate dionicu Zenica-Žepče koja je najcrnija dionica na ovom području, jer smo upropastili taj magistralni pravac. Pravili smo industrijske zone uz dio saobraćajnice, pravili priključke nelegalne, nesigurne… Imamo autocestu, da smo je napravili do Žepča, kao do Zenice, vjerovatno bi za deset godina bilo kudikamo više spašenih života i manje invalida nego što ih sada imamo – rekao je profesor za Hayat.

U program se uključio i Adis Imamović, v.d. komesara MUP-a ZDK, koji se osvrnuo na to da je u posljednje vrijeme javnost upoznata sa mjestima na kojima se nalaze radari. Kako kaže, on nije pristalica toga, iz razloga jer radari trebaju probuditi svijest da smo obavezni voziti u granicama dozvoljene brzine gdje god da se nalazimo.

  • U situaciji kada date informaciju da se u određenom području nalazi radar, na toj dionici na 500 metara – 1 kilometara ispred se smanjuje brzina, a onda čim se prođe radar nastavi se jurnjava kako bi se nadoknadilo izgubljeno vrijeme – pojašnjava Imamović.

(Nermina Hasić)

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

BLINKEN OSUDIO VOJNO PREUZIMANJE VLASTI U SUDANU

0
Američki državni tajnik Antony Blinken osudio je vojno preuzimanje vlasti u Sudanu i uhićenje civilnih čelnika u telefonskom razgovoru sa sudanskom ministricom vanjskih poslova Mariam Sadik al-Mahdi u četvrtak.