DOKTORI UPOZORAVAJU: OVA VRSTA HRANE POVEĆAVA RIZIK OD DIJABETESA, POD HITNO JE IZBACITE IZ ISHRANE

Dijabetes je jedna od najčešćih hroničnih bolesti današnjice koja može imati ozbiljne i kobne posljedice. Također je povezan s drugim zdravstvenim problemima, poput visokog krvnog pritiska.

I dok je genetska predispozicija u nekim slučajevima odlučujući, nepobjediv faktor, dobra je vijest da postoji nekoliko jednostavnih koraka koji bi mogli značajno smanjiti rizik od razvoja dijabetesa i pomoći vam da živite duži i zdraviji život.

Endokrinolozi tvrde da vam jedna vrsta hrane praktički garnatuje dijabetes ako je prekomjerno konzumirate tokom dužeg razdoblja, a to je hrana puna rafiniranog šećera. Takva hrana i piće mogu dovesti do inzulinske rezistencije, što je ključni faktor u razvoju dijabetesa. Zato je izbacivanje proizvoda punih dodanih šećera prvi i vrlo važan korak u smanjenju rizika od razvoja dijabetesa.

Iako vam povremeni slatkiš ili zašećereni napitak neće puno naškoditi, postaje problem ako vam postane svakodnevna navika, pogotovo ako u porodici imate dijabetes.

Prerađeni šećer nalazi se u mnogim proizvodima, od konzerviranog voća i mliječnih deserata do raznih peciva i slatkiša. Bolja opcija koja može napraviti veliku razliku je jesti pravo voće ili orašaste plodove za međuobrok. Provjerite sastojke čak i na proizvodima za koje mislite da su bez šećera, poput preljeva za salatu i zobenih pahuljica spremnih za konzumaciju

Stručnjaci preporučuju da iz ishrane izbacite prerađene ugljikohidrate i zasićene masti, kojih najčešće ima u bijelom hljebu, instant žitaricama i prženoj hrani. To će pomoći poboljšati vaše cjelokupno zdravlje i smanjiti rizik od razvoja dijabetesa. Umjesto spomenutih štetnih namirnica, doktori preporučuju što više svježeg povrća, vlakana i nemasnih bjelančevina.

Među faktorima koji povećavaju rizik od razvoja dijabetesa stručnjaci navode sjedilački način života. Ciljajte na najmanje 150 minuta umjerene ili 75 minuta snažne tjelesne aktivnosti sedmično. Radite šta god vam odgovara – hodajte, vozite bicikl, trčite, igrajte tenis, planinarite, javlja Story.hr.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE