DOŽIVJELA ŠOK KADA JE UZ JUTARNJU KAFU, KRENULA PROVJERITI STANJE NA RAČUNU: ZAMALO SAM PALA U NESVIJEST!

- Da nisam izrazito oprezna prilikom kupovine na internetu, možda se ne bih toliko šokirala što mi je neko hakirao bankovnu karticu, a ovako sam zamalo pala u nesvijest...

Počinje tako svoju priču Splićanka J. L. kojoj je proteklog vikenda s tekućeg računa u Privrednoj banci Zagreb (PBZ) ukradeno 15.000 kuna (4000 KM).

Da su je “olakšali” za spomenuti iznos,  agovornica je utvrdila u nedjelju kad je, uz jutarnju kafu, na laptopu provjeravala stanje i promet po svom računu.

– Imala sam šta i vidjeti – na popisu je bilo otprilike 12 do 13 transakcija po 1000 kuna (270 KM) i još nekoliko na manje iznose koje, naravno, nisam sama napravila. Te su veće sve išle na račun jednog prodavača koji je registrovao svoje poslovanje na web stranici Wish, internet trgovini koja prodaje različitu robu, i to uglavnom po izrazito povoljnim cijenama.

Kupovala sam i ja na Wishu, ali zadnji put prije godinu dana. Osim toga, iz opreza nikad ne kupujem direktno preko kartice nego preko svog PayPal računa.

Svi znaju da je taj sistem siguran, odnosno da PayPal vodi računa o sigurnosti podataka svojih klijenata. Na ovaj način često kupujem preko Amazona, eBaya i AliExpressa, i nikad dosad nisam imala neugodnih iskustava – govori Splićanka (29).

Čim je shvatila da joj je kartica hakirana, odmah je kontaktirala nadležne u PBZ-u koji su, prema njezinim riječima, promptno reagirali.

Centar ‘Joker’

– Kad sam im objasnila na koji način kupujem, odnosno da redovno koristim servis za plaćanje preko interneta, PayPal, u PBZ-u su mi rekli da mi onda vjerovatno podaci s kartice nisu hakirani prilikom online kupovine, te da je velika mogućnost da mi ih je neko skenirao na bankomatu, dok sam dizala novac, ili tokom neke druge transakcije.

Ono čega se mogu sjetiti jest da sam dan prije podizala gotovinu na PBZ-ovom bankomatu u trgovačkom centru “Joker”, te da sam karticom plaćala parking na Gripama.

U svakom slučaju, iz PBZ-a su me uputili da slučaj prijavim policiji, što sam i napravila – govori čitateljica, koja ima sve pohvale za bankovne službenike s kojima je kontaktirala.

– Reagirali su odmah u nedjelju, blokirali karticu i rekli da će mi sva sredstva u roku od jednog dana biti vraćena na račun. Tako je i bilo – vraćeno mi je više od 14.500 kuna (4000 KM), a sporne su ostale još samo dvije transakcije – jedna od 29 kuna (7,50 KM), opet prema Wishu, i jedna od 260 kuna (69 KM), kojom su kupljene karte za FlixBus, i to u Berlinu, piše Slobodnadalmacija.hr.

Jučer sam, međutim, saznala da je i to riješeno, odnosno da su i te preostale transakcije poništene.

Sada sam definitivno mirnija jer mi je novac vraćen, mada moram priznati da sam i dalje u blagom šoku. Imamo posla s modernim kriminalcima koji su, očigledno, razvili svoje metode do savršenstva kad se ni banka ne može zaštititi – govori J.L.

Nadzor i praćenje

Komentar ovog slučaja zatražili smo, naravno, i u samom PBZ-u. Potvrdili su nam da je njihova služba u nedjelju otkrila slučaj potencijalne zloupotrebe po kartici, da je klijentica odmah kontaktirana, te da se predmet rješava.

Detaljnije podatke u vezi slučaja nisu, navode, u mogućnosti iznositi.

– Privredna banka Zagreb i PBZ Card imaju vrlo razvijen sistem sigurnosti i sprečavanja zloupotrebe, a zahvaljujući stalnim ulaganjima, kontinuirano unapređujemo razinu sigurnosti. Imamo organiziranu službu za nadzor i praćenje kartičnih transakcija 24 sata dnevno, 365 dana u godini s ciljem što ranijeg otkrivanja potencijalno sumnjivih transakcija te sprječavanja mogućih posljedica.

U slučaju bilo kakve sumnje na neovlašteno korištenje kartice, odmah se kontaktiraju korisnici kako bi se spriječila eventualna zloupotreba kartice – poručuju iz PBZ-a.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE