Piše: Edina Bakić
Ključna tema ovog druženja bila su dovišta u našoj zemlji.
Kazali smo da ima više dovišta na području BiH.
- Dovišta su jedan specifikum tradicije Bošnjaka. To su mjesta na koja ljudi dolaze da se mole i upućuju dove Allahu.
Vi ste ih istraživali, kakvi su podaci?
- Različita dovišta imaju različito porijeklo. Tu su neka stra mjesta kojima su se posvećivali stari Sloveni. Na našim planinama možemo naći stijene koje se smatraju kao određena dovišta gdje se moli Allahu dž. š. Mehmed el -Fatih je imao svoja mjesta u BiH, jer je on donio islam u našu zemlju. To su Ajvatovica, kurban kamen, Kraljeva Sutjeska… Kurban kamen je prvo mjesto na kojem je sultan Mehmed el – Fatih žrtvavao prvi kurban, zato se tako zove.

Danas su dovišta sveta mjesta za muslimane.
- Kada govorimo o tome, trebamo istači to da određeni krugovi kritikuju muslimane što idu na dovišta, jer to nisu sveta mjesta. Treba se znati da ovo nisu sveta mjesta islama, nego Bošnjaka.
Na koji način se očuvala tradicija?
- Ova dovišta u početku su bila lokalna, i održavalo ih je lokalno stanovništvo. U 20 stoljeću Islamska zajednica BiH je primjetila potrebu ljudi da izađu u prirodu, da se druže. Ljudi vole da se vesele. Na Ajvatovici se naprimjer iza stijene nalazi jedan proplanak, i tu su ljudi dolazili, družili se, sklapali nova prijateljstva…
Da li ste zadovoljni odnosom mladih generacija prema dovištima?
- Svakako, ova tradicija se prenosi i još će se ako Bog da više prenositi. Ljudi smatraju da znaju, ali kada se uđe dublje u priču, vidi se da ima dosta predsrasuda.
Kakvi osjećaji Vas vežu za ramazan?
- Teško je opisati osjećaje koje ramazan u čovjeku pobuđuje. Za mene je to preispitivanje, i povratak samom sebe. Onda to je jedna vrsta revizije šta sam uradio od proteklog do ovog ramazana. Tu je svakako duhovno preispitivanje tako da mi je teško govoriti o ličnim osjećajima u ramazanu.
Video pogledajte i OVDJE.