EKONOMSKA KRIZA IMA VELIKI UTICAJ: KOLIKO STARE AUTOMOBILE VOZE BH. GRAĐANI?

Sektor za informisanje i dokumentaciju (SID) BIHAMK-a objavio je informaciju o prosječnoj starosti automobila koji se voze na području Bosne i Hercegovine.

Detaljnom analizom podataka uočeno je da su ekonomska kriza, kao i uvođenje novih propisa o uvozu cestovnih motornih vozila (ukidanjem starosne granice prilikom uvoza vozila), tačnije uvođenje propisa o homologaciji vozila, ali i posljednja Odluka Ministarstva komunikacija i prometa BiH o minimumu standarda prilikom uvoza vozila koja je na snazi od 01. juna 2019. godine, umnogome uticali na starosnu strukturu voznog parka u našoj zemlji.

Prema dostupnim podacima o ukupnom broju registrovanih/registriranih motornih vozila može se zaključiti da je prosječna starost motornih vozila u našoj zemlji 16,5. godina.

Navedene podatke o starosnoj strukturi vozila dokazuju i saobraćajno preventivne akcije BIHAMK-a u kojima se iz godine u godinu povećava prosječna starost vozila kontrolisanih metodom slučajnog uzorka.

U sljedećoj tabeli dat je broj registrovanih cestovnih motornih vozila u Bosni i Hercegovini prema Euro standardima za 2020. godinu, prema kojem se takođe može procjeniti starosna struktura vozila:

Posmatrajući podatke u tabeli možemo vidjeti da je oko 51% registrovanih vozila u Bosni i Hercegovini starije od 15 godina, a skoro 80% voznog parka starije od 11 godina.

Prema podacima navedenim u tabeli 8. možemo vidjeti da broj vozila starijih od 28 godina nažalost još uvijek čini skoro od 1/7 od ukupnog voznog parka, vozila starija od 20 godina čine više od 1/5 ukupnog broja registrovanih/registriranih vozila, dok broj vozila sa Euro 3 i Euro 4 motorom čini više od polovine ukupnog broja registrovanih/registriranih motornih vozila.

Međutim, ono što je evidentno iz navedene tabele i što je posebno uočljivo jeste i činjenica da je došlo do značajnije promjene u starosnoj strukturi voznog parka na šta je uticala tendencija smanjenja broja konvencionalnih vozila (-11%), kao i vozila sa Euro normom od Euro 1, 2, 3 i 4 (-3,2%) što je uzrokovalo značajniji porast broja novijih vozila sa motorima Euro 5 i 6, koja sad čine više od 20% od ukupnog broja registrovanih vozila.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

OVO JE NAJGORI NAČIN ZA KONZUMIRANJE KROMPIRA

0
Krompir, najomiljenija gomoljasta biljka, sadrži ugljikohidrate koje organizam brzo opskrbljuju energijom. Problem je što ga pripremamo na najnezdraviji način.