EMOCIONALNO PREJEDANJE: NE TRAŽITE UTJEHU U HRANI

Da li vam se često dešava da, uznemireni zbog nekog stresnog događaja, potražite utjehu u slatkišima ili frižideru? Da li vam se nakon teškog dana čokolada odjednom čini neodoljivo privlačnom? Veza između vaših emocija i tijela je u velikoj mjeri odgovorna za ovo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nekada se najjači poriv za hranom javlja kada smo emocionalno “na dnu”. Mnogi ljudi će, kada se suočavaju sa nekim teškim problemom, svjesno ili nesvjesno potražiti utjehu u hrani.

Ali to “emocionalno prejedanje” kada pokušavamo da se izborimo sa negativnim osjećajima kao što su stres, bijes, anksioznost, dosada, tuga i samoća ima ogroman utjecaj na naše zdravlje, u smislu da tada jedemo previše, i to uglavnom visokokaloričnu, masnu, slatku i preslanu hranu. Međutim, postoje načini da povratite dobre navike hranjenja, iako ste skloni emocionalnom prejedanju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Važni događaji u životu, kao što je ostajanje bez posla, bolest, razvod, pa i svakodnevne neugodnosti mogu izazvati negativne emocije koje vode ka prejedanju. Ali zbog čega?

Neke vrste hrane imaju adiktivna svojstva. Naprimjer, kada jedemo čokoladu, u našem tijelu se pojačava lučenje hormona koji popravljaju raspoloženje i pospješuju osjećaj zadovoljstva. Takav tip “nagrade” može pogodovati razvijanju preferenci za hranu koju usko povezujemo sa određenim osjećanjima. Uz ovo, samo zadovoljstvo jedenja nam umanjuje negativne emocije.

Ilustracija
Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hrana također može biti i tip razbibrige. Kada se brinemo zbog nekog nadolazećeg događaja ili nekog konflikta koji se desio ranije, jedenje nam može poslužiti kao “diverzija”. Ali, samo privremeno. Dok jedemo, mi se fokusiramo na ugodni okus ali, kada taj okus nestane, naša pažnja ponovo biva usmjerena na brige, a sada je tu i dodatna krivica zbog maloprijašnjeg prejedanja.

Kako kontrolisati svoje navike u ishrani?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iako snažne emocije mogu podstaći poriv za hranom, mi možemo poduzeti korake kako bismo taj poriv kontrolisali. Pokušajte sljedeće:

Naučite prepoznati istinsku glad

Obratite pažnju na to da li je glad koju osjećate fizička ili emocionalna. Ako ste jeli prije nekoliko sati, onda vjerovatno niste zaista gladni. Dajte želji za hranom malo vremena i proći će.

Prepoznajte šta vas tjera na jedenje

U sljedećih nekoliko dana, zapisujte šta jedete, koliko jedete, kada jedete, kako se osjećate dok jedete i koliko ste gladni. Nakon nekog vremena, primijetit ćete u kojim situacijama se emocionalno prejedanje javlja, pa će ih biti lakše izbjegavati.

Utjehu potražite negdje drugdje

Umjesto da posegnete za čokoladicom, izađite u šetnju, pogledajte film, slušajte muziku, čitajte ili se nađite s društvom. Ako mislite da vas stres uzrokovan nekim neugodnim događajem vodi ka frižideru, popričajte sa nekim kako bi skrenuli pažnju sa toga. Sami planirajte ugodna dešavanja.

Ne držite nezdravu hranu nadohvat ruke

Izbjegavajte da imate veliku količinu visokokalorične “hrane za utjehu” u kući. Ako osjećate glad i neraspoloženje, odgodite odlazak u šoping nekoliko sati, kako ova osjećanja ne bi utjecala na vaše odluke šta ćete kupiti u prodavnici.

Pixabay

Neka međuobroci budu zdraviji

Ako osjećate potrebu da jedete između obroka, odaberite hranu koja je nemasna i niskokalorična, kao što je svježe voće, povrće u nemasnom umaku ili kokice bez putera. Isprobajte manje masne i kalorične verzije svoje omiljene hrane da vidite da li će zadovoljiti vašu želju.

Izbalansirajte prehranu

Ako ne unosite dovoljno kalorija da bi zadovoljili svoju potrebu za energijom, bit ćete skloniji emocionalnom prejedanju. Pokušajte jesti redovno koliko možete i ne preskačite doručak. Stavite naglasak na žitarice, povrće i voće i mliječne proizvode sa niskim nivoom masnoće. Kada zadovoljite bazične potrebe vašeg organizma, duže ćete se osjećati sitima.

Redovno vježbajte i dovoljno se odmarajte

Vaše tijelo se bolje bori sa stresom kada je odmorno, a tada je i puno lakše održati kontrolu nad raspoloženjem.

Ako se desi da popustite pred izazovom emocionalnog prejedanja, oprostite sebi i pokušajte ponovo sutradan. Pokušajte učiti iz iskustva i napravite plan kako to spriječiti u budućnosti. Fokusirajte se na pozitivne promjene u vašim navikama hranjenja i odajte sebi priznanje za svaki pokušaj da unaprijedite svoje zdravlje.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

83-GODIŠNJAK IMA UNUKE, A DOBIO I SINA SA 48 GODINA MLAĐOM:...

0
Alberto Cormillot je nedavno postao tata po treći put u dobi od 83 godine nakon što je njegova druga supruga, Estefania Pasquini (35) rodila dječaka nakon liječenja neplodnosti.