EURO-ASFALT: TUNEL HRANJEN JE NAJKOMPLEKSNIJI OD SVIH TUNELA KOJE SMO RADILI

Kompanija Euro-asfalt oglasila se danas povodom, kako navode, brojnih medijskih objava u vezi s trenutnim stanjem projekta "Probijanje glavne i servisne cijevi i izrada primarne podgrade cestovnog tunela Hranjen".

  • Prije svega, važno je istaći da je ugovoreni iznos radova na pomenutom projektu oko 70 miliona KM, a u njega su uračunati svi troškovi instalacije gradilišta (koje je daleko od urbanih zona), zatim troškovi izgradnje infrastrukture do portala tunela (pristupni putevi, instalacije itd.), pripremni i istražni radovi, portalni radovi, studije i projektovanje i drugi radovi neophodni za početak realizacije projekta. Tačno je da je iskopano 2.065 m tunela, što predstavlja oko 37 posto ukupne dužine, ali je isto tako urađeno blizu 100 posto ostalih radova koji ne spadaju u tunelski iskop – navode iz Euro-Asfalta.

Tunel Hranjen je, kako dodaju, najkompleksniji od svih tunela koje je ova kompanija dosad radila, a Euro-Asfalt je u toj oblasti najreferentnija i daleko najsposobnija kompanija u regiji.

Euro-Asfalt, kako se dodaje u saopćenju, posjeduje veće kapacitete u tunelogradnji nego sve druge regionalne kompanije zajedno, a u posljednjih nekoliko godina realizovao je većinu kompleksnih projektata u regionu. Također, činjenica je da geološka kompleksnost tunela Hranjen nije bila inicijalno predviđena i da nije bila uračunata u inicijalnoj ponudi.

  • Tunel je većim dijelom bio na granici izvodivosti standardnom novom austrijskom tunelskom metodom i morali smo uključiti najveće stručnjake, najuigranije i najkompetentnije tunelske timove i novu opremu da bismo se izborili s podzemnim pritiscima. Pored enormnih podzemnih pritisaka i povećanih dotoka podzemne vode, zabilježili smo i nepredviđeni događaj podzemne poplave, prešli preko podzemnih jezera, u više navrata angažovali speleologe i prošli nekoliko podzemnih galerija. Nakon poplavnog događaja, značajan dio tunela je bio teško oštećen i takve posljedice još uvijek saniramo. Radovi su još uvijek u toku i neće biti obustavljeni dok ne završimo sve ugovorom predviđene pozicije – dodaju iz Euro-Asfalta.

Napominju da je ugovor po kojem Euro-asfalt radi zaključen prema standardnom međunarodnom modelu za projektovanje i građenje tzv. FIDIC po kojem su zaključeni i brojni drugi ugovori u BiH. Prema većini FIDIC ugovora, naručitelj plaća ugrađene količine građevinskih materijala i ostale troškove rada koji pripadaju naručitelju.

Primjera radi, kako dodaju iz Euro-Asfalta, ako je za postizanje statičke stabilnosti neophodno umjesto jedne ugraditi dvije jedinice betona, naručitelj plaća obje stvarno ugrađene jedinice betona. Slična situacija je i za dinamiku napredovanja. Jedan ciklus iskopa i podgradnje traje oko 12 sati što znači da se dnevno mogu napraviti maksimalno dva ciklusa. Međutim, u određenim geološkim sredinama je ciklus 0,8 – 1 m, dok je u drugim 2,8 – 3 m. Evidentno, ako se radi u sredini gdje je napredovanje jedan m da će učinak biti tri puta manji u odnosu na sredinu gdje je napredovanje tri m, i to za istu količinu rada što se linearno odražava na rok i budžet.

Zbog svega gore navedenog, dinamika trošenja ugovornog novca je išla brže od inicijalno predviđene, ali su sve ugrađene količine vrlo lako provjerljive na terenu a podzemni pritisci vrlo lako mjerljivi.

  • Stoga smatramo da su zlonamjerne sve medijske objave koje paušalno impliciraju nekakvo nerazumno trošenje novca na ovom projektu prije analiza činjeničnog stanja. Projekat je izuzetno izazovan i mi iz Euro-Asfalta smo učinili sve da budemo na visini zadatka. Ako naručitelj odluči da obustavi radove, mi ćemo nakon završetka preostalih radova izvršiti demobilizaciju gradilišta i predati ga naručitelju na dalje upravljanje – saopćeno je iz Euro-Asfalta.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

JAK ZEMLJOTRES POGODIO AUSTRALIJU: GRAĐANI U PANICI, MNOGE ZGRADE URUŠENE

0
Zemljotres magnitude 5,9 pogodio je u blizini Melbourna, drugom po veličini australijskom gradu, na jugu Australije, prenosi CNN, oko 9 sati po tamošnjem vremenu.