EVO KAKO JAPANCI NAUČE DIJETE DA JEDE ZDRAVU HRANU OD MALIH NOGU: FANTASTIČNO VASPITNO PRAVILO

Japanci znaju tajnu dobrog roditeljstva i to se pokazalo na primjeru ishrane.

U Japanu djeca jedu skoro sve isto kao i njihovi roditelji, što znači da ne biraju. A kako su Japanci naučili djecu da jedu brokule bez suza, saznajte u tekstu koji slijedi:

1. Pustite dijete da eksperimentiše i doživi novi ukus.

Djeci lako dosade ista hrana, a njihove navike u ishrani se često mijenjaju. Za dijete je važno da iskusi nova jela, a većina japanskih roditelja to shvata veoma ozbiljno. Stručnjaci kažu da što više vaše dijete isprobava nove ukuse zdrave hrane, to će više rasti njegovo interesovanje za zdraviju ishranu kako odrasta. Kada djetetu dozvolite da proba uzorke različitih jela, vratiće se i njegov ukus i biće sklono da isproba nova jela.

2. Pustite ih da uživaju u samom činu jela.

Jedan od razloga zašto djeca razvijaju odbojnost prema hrani je stalno primoravanje da jedu nešto što im se ne sviđa. Neka bude povremenih poslastica za dijete. Roditelji treba da izbjegavaju da budu previše strogi u pogledu zdrave ishrane. Djecu treba natjerati da uživaju u obrocima, a uključivanje malih poslastica može ih natjerati da se raduju obroku.

3. Poslužite hranu na manjim tanjirima.

Logika zašto djeci treba servirati hranu na manjim tanjirima je jednostavna — ne bi trebalo da se plaše veličine velikog tanjira i servirane porcije. A kada koriste manje tanjire, podstiču ih da sami poslužuju svoje obroke, što im pomaže da odaberu šta žele da jedu. Dio koji roditelji smatraju „normalne veličine“ može zapravo biti prevelik za dijete, a roditelji bi to trebalo da upamte dok mjere količinu hrane koju njihovo dijete može da pojede po porciji.

4. Imajte porodične obroke i neka djeca budu uključena.

Japanski roditelji stvaraju kućnu atmosferu koja podržava izbor zdrave hrane i načina života. Redovni zajednički obroci i dopuštanje svom djetetu da učestvuje u procesu kuhanja može ih podstići da pokažu više interesovanja za ono što će jesti. Postavite obrazac zdravog, ukusnog kuhanja i uživanja u ishrani kao primjer svojoj djeci.

5. Dozvolite im da skaču i trče.

Ljudi u Japanu često preferiraju vožnju biciklom ili brzu šetnju kao način putovanja na kratke udaljenosti. Na neki način, japanski roditelji podstiču svoju djecu da se bave fizičkim aktivnostima, poput trčanja i skakanja. A znamo i važnost fizičkih aktivnosti kada je u pitanju podsticanje zdravog apetita. Umjesto da puštate svoju djecu da satima igraju video igrice, bolje je da ih izvedete u šetnju u park ili da igrate igru žmurke kod kuće.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

VJEŽBANJEM PO HLADNOM VREMENU MOŽETE SAGORJETI VIŠE KALORIJA

0
Vježbanje po hladnom vremenu može dovesti do sagorijevanja više kalorija, zbog dodatne energije potrebne da se zagrije tijelo, ali istovremeno postotak sagorenih masti je manji u odnosu na treninge na višim temperaturama, pokazuju istraživanja.