EVO KAKO SJEDENJE UTIČE NA ZDRAVLJE: NISTE SVJESNI KAKO JE OPASNO

Ako živite sjedilačkim načinom života i previše sjedite, postoji nekoliko načina na koje štetite svom tijelu, i kratkoročno i dugoročno.

Možete razviti tjeskobu i povećati kilograme.

Naučnici su odavno ustanovili da što se više krećete i što više vježbate to vam osigurava brojne zdravstvene blagodati, poput smanjenja rizika od bolesti i rane smrti do veće fleksibilnosti, sagorijevanja više masti, pa čak i povećanja vaše mašte i kreativnosti.


Možete osjetiti tjeskobu

Studija objavljena u časopisu BMC Public Health zaključila je da oni sa niskim stepenom energije koja se pripisuje predugom sjedenju imaju mnogo veći rizik od razvoja tjeskobe.

  • Aktivnosti, koje uključuju gledanje televizije, rad za računarom ili igranje igara, se nazivaju sjedilačkim ponašanjem – objašnjavaju istraživači.

Istraživački tim iz australijskog Centra za istraživanje fizičke aktivnosti i prehrane Univerziteta Deakin primijetio je da je 36 odsto ispitanika u srednjoškolskoj dobi vjerovatnije iskusilo tjeskobu ako su na ekranima provodili dva sata ili više na dan. Istraživači sugerišu da su anksioznost i sjedilačko ponašanje povezani zbog lošeg sna, lošeg zdravlja metabolizma i socijalne izolacije.


Loše držanje i bolovi u leđima

  • Loše držanje može dovesti do bolova, ali kada nanesete veću štetu svom tijelu cijeli život ćete imati loše držanje – objasnio je kiropraktičar Andrew Bang, za Eat This.

Prema UCLA Health, dugo sjedenje uzrokuje bolove u leđima, koji su uzrokovani većim stresom na leđima, vratu, rukama i nogama.

  • To može dodati ogroman pritisak na leđne mišiće I diskove kičme. Uz to, sjedenje u zavaljenom položaju može prekomjerno istegnuti kičmene ligamente i istegnuti diskove kičme – objašnjava Andrew.

Kao rezultat toga, zdravstveni stručnjaci savjetuju vam da se više krećete, budete aktivniji i rutinski se istegnete. Dok radite pazite da pravilno sjedite i da vam ekran računara bude u visini očiju.

  • Ako je ekran vašeg računara viši ili niži od vašeg pogleda, morate ga ili podići ili spustiti – dodaje.


Lako vas je omesti

Prema novoj studiji koju su proveli istraživači sa Univerziteta Illinois, objavljenoj u International Journal of Obesity, previše sjedenja zapravo će vam smanjiti pažnju, što će dovesti do toga da vas drugi mogu vrlo lako omesti u poslu te ćete biti sve manje sposobni prevladati smetnje.


Sporije ćete razmišljati

Učenici koji su koristili stajaći sto bili su bolji u školi od onih koji su sjedili za svojim stolovima, pokazala je studija objavljena u Međunarodnom časopisu za promociju zdravlja i obrazovanje. Uz to, istraživači sa sveučilišta Texas A&M otkrili su da su studenti koji su stajali izgubili 15 kalorija više od onih koji su sjedili.


Udebljaćete se

Ako sjedite, ne trošite toliko kalorija. Prema istraživanju poljoprivrednih radnika objavljenom u Physiology (Bethesda), oni koji dane provode na nogama vjerovatno će izgubiti 1000 kalorija više od radnika koji dane provode sjedeći za stolom. Drugo istraživanje, objavljeno u časopisu Science, zaključilo je da pretile osobe obično sjede dva sata više dnevno u prosjeku od ljudi koji nisu pretili.


Izložićete se riziku od nastanka krvnih ugrušaka

  • Dugotrajno sjedenje bez ustajanja za kretanje može dovesti do duboke venske tromboze (DVT), stvaranja krvnog ugruška u veni duboko u tijelu – objašnjava doktor George J. Todd.
  • To obično zahvata velike vene na bedru i nozi, ali se može pojaviti i u drugim dijelovima tijela. Jednom kada se ugrušak stvori u veni, može putovati u srce i pluća stvarajući plućnu emboliju (PE), što može uzrokovati kratkoću daha, bolove u prsima, pa čak i smrt – kaže George.


Skratićete život

Prema proračunima Jamesa Levinea, iz klinike Mayo, gubite otprilike dva sata života za svaki sat kad sjednete.

  • Sjedenje je opasnije od pušenja, ubija više ljudi nego HIV – izjavio je za The Los Angeles Times.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

NAUČNICI OTKRILI NOVI UZROK HRKANJA

0
Zlo poznato samo onima koji se sa njim bore: hrkanje. Dok kao uzrok (ili opravdanje) navodite probleme sa sinusima, prehladu ili umor, razmislite još jednom. Naučnici imaju novi odgovor za vas.