EVO KOLIKO SU MESO I RIBA ZAISTA VAŽNI ZA LJUDSKI ORGANIZAM

Koliko je zdravo i neophodno mesu u ljudskoj prehrani najbolje govori i istraživanje koje su proveli naučnici iz SAD-a i došli do zapanjujućih podataka.

Naime, raznovrsnom prehranom s mesom i ribom unosimo cink, kojeg ima u ribi i koji je nadoknadiv, ali i vitamin B12 kojega ima samo u mesu. On ima zaista širok spektar djelovanja. Između ostalog, sudjeluje u stvaranju hemoglobina.

Izvor cinka je riba. Ima ga u voću, ali slabija mu je apsorpcija jer ga priroda u takvim namirnicama kombinira s vlaknima zbog kojih samo prođe kroz organizam. Kod manjka cinka dolazi do problema u muškoj spermatogenezi ili se, primjerice, sportaši teže oporavljaju nakon fizičke aktivnosti.

U odnosu na vegansku prehranu, mesom se unosi više aminokiselina. No, zbog velikog unosa voća i povrća vegani unose puno vlakana i crijeva im bolje rade. Govorimo li o udjelu kolesterola, najzdravija je konjetina i zečetina. To su mesa koja ga uopće nemaju i koja bi se trebala jesti. Krto crveno meso je zdravo i treba ga jesti da bismo unijeli potrebne aminokiseline, ali ne smije se pretjerivati da ne unesete previše zasićenih masnih kiselina.

Riba je preporučljiva, a obično se preporučuje i piletina i puretina. No, kod odabira je bitan i proizvođač jer kod nekih proizvođača to meso zna imati veći udio vode, što nije dobro. Mesa koja bi se trebalo konzumirati u manjim količinama je janjetina jer ima visok udio zasićenih masnih kiselina.

Pixabay

No, opet ne unosimo prave aminokiseline jer ne jedemo kvalitetno meso. U istočnoeuropskoj kuhinji voli se meso pržiti u dubokom ulju, odnosno pohati, dakle uz zasićene masne kiseline koje sadrži meso dodaje se još pržena ulja.

Čovjek je svejed pa naš metabolizam može podnijeti meso, ali ako ga još natopimo uljem, teško da će se kvalitetno preraditi i tijelo će ga skladištiti u vidu masnih naslaga. Meso je najbolje pripremati na grilu bez ulja ili ga skuhati. Kombinirate li najbolje iz veganske i iz raznovrsne prehrane, dobit ćete mediteransku prehranu. Nju je Svjetska zdravstvena organizacije proglasila jedinom zdravom i preporučljivom.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

U VISOKOM IZLOŽBA STARIH RAZGLEDNICA BH. GRADOVA U POVODU DANA NEZAVISNOSTI

0
Povodom 1. marta, Dana nezavisnosti Bosne i Hercegovine, JU Historijski arhiv Sarajevo, u saradnji sa Zavičajnim muzejem Visoko ogranizira izložbu "Gradovi BiH u zbirci fotografija i razglednica Historijskog arhiva Sarajevo", koju je priredila viša arhivistica ovog arhiva Almira Alibašić Fideler.