EVO ŠTA SE DOGODI AKO POJEDETE JAJA KOJA NISU DOVOLJNO KUHANA ILI PEČENA

Jaja su izuzetno hranjiva namirnica, a možete ih pripremiti na mnogo načina.

Ipak, termičkom obradom jaja mogu izgubiti neke hranjive tvari. S druge strane, ako jaja nisu termički obrađena, tijelo će slabije apsorbirati neke hranjive tvari, a u tom slučaju postoji i rizik od infekcija.

Znate li što se tačno događa ako pojedete jaja koja nisu dovoljno kuhana ili pečena?

Dobijete više vitamina D. Stručnjaci navode da sirova jaja nude oko 36 posto više vitamina D koji je nužan za snižavanje rizika od osteoporoze, srčanih bolesti, pretilosti i depresije. Sunčeve zrake su također izvrstan izvor vitamina D, no ako se ne izlažu previše suncu, sirova jaja su izvrsna zamjena.

Unijet ćete više omega-3 masnih kiselina. Jaja su bogata ovim zdravim mastima, a termička obrada može otežati njihovu apsorpciju. Omega 3-masne kiseline nude niz zdravstvenih pogodnosti, od borbe protiv bolova u zglobovima i upale, snižavanja lošeg holesterola, do borbe protiv tjeskobe i depresije.

Vaše oči mogu ostati zdrave. Dva antioksidansa koja se nalaze u jajima su lutein i zeaksantin, a za oba je poznato da štite oči od oštećenja i čuvaju vid netaknutim. Visoke temperature mogu uništiti i lutein i zeaksantin.

Bit će vam dostupno više biotina. Prema riječima stručnjaka, biotin je vitamin B koji je potreban za niz stvari: zdravu kosu, lijepu kožu, jake nokte, pravilan rad štitnjače i nadbubrežnih žlijezda. Također, biotin vam daje energiju i pomaže regulirati metabolizam.

Unijet ćete više kolina koji također imaju niz zdravstvenih prednosti. Naime, kolin je potreban za ispravan rad mišića, funkcioniranje jetre, razvoj mozga, stabiliziranje raspoloženja i normalnog metabolizma. Nedostatak koline, na temelju određenih studija, može povećati rizik od Alzheimerove bolesti. Stručnjaci kažu da možete unijeti do 20 posto više biotine ako konzumirate sirova jaja.

Apsorbirat ćete manje proteina. Naime, jaja su izuzetno bogata proteinima. Prema naučnim istraživanjima, apsorpcija proteina se smanjuje ako se jaja konzumiraju sirova – do 90 posto proteina apsorbira se ako se jaja skuhaju, dok se samo 50 posto proteina apsorbira u sirovim jajima.

Sirova jaja mogu biti kontaminirana bakterijama. Visoke temperature ubijaju bakterije i stoga je poželjno termički obraditi hranu, navodi Healthy builderz. Postoji i velika šansa da sirovo jaje sadrži salmonelu, vrstu bakterija koja može uzrokovati trovanje hranom. Stručnjaci objašnjavaju da se salmonela može nalaziti i na ljusci, ali i u samom jajetu.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

TUGA U BIH: OBJAVLJENO MJESTO I VRIJEME DŽENAZE PORODICI STRADALOJ OD...

0
Porodica Salihović, prema objavi Tužilaštva Brčko Distrikta, tragično je nastradala jučer od posljedica gušenja ugljen-monoksidom.