EVO ŠTA TREBATE PRESTATI RADITI AKO IMATE VISOK PRITISAK

Visok krvni pritisak ili hipertenzija česta je preteča ozbiljnih zdravstvenih problema, uključujući srčani i moždani udar. Oko 45% američkog stanovništva pati od hipertenzije, pokazuju podaci Centra za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC).

Neke prehrambene navike igraju značajnu ulogu u razvoju visokog pritiska, a ponekad promjene nekih navika stanje se može poboljšati. Evo što trebate prestati raditi ako imate visok pritisak.

Trebate izbjegavati prženu hranu

Ako želite znatno smanjiti rizik od visokog krvnog pritiska, trebate ograničiti konzumaciju pržene hrane.

  • Ako redovno jedete prženu hranu poput pomfrita, pržene piletine i slično, povećava se rizik od razvoja srčanih bolesti, moždanog udara i dijabetesa”, kazala je kardiologinja Nicole Weinberg, navodi N1.

Ograničiti unos natrija

Natrij može utjecati na vaš krvni tlak, a brojni ljudi unose više natrija nego što bi trebalo. Podaci CDC-a pokazuju da oko 90% Amerikanaca konzumira prekomjernu količinu natrija.

Ljekar porodične medicine David Cutler savjetuje da smanjite unos natrija ako želite smanjiti rizik od pojave visokog krvnog pritiska. Cutler savjetuje da dnevno ne bi trebalo unijeti više od 1500 miligrama natrija. Natrij se nalazi u soli, a sol se pak krije u mnogim naizgled bezazlenim namirnicama.

  • Unaprijed pripremljene mješavine začina često sadrže ogromne količine natrija – istaknula je nutricionistica Megan Byrd koja savjetuje da sami pripremite mješavine začina umjesto da kupujete takve gotove pripravke.

Izbjegavajte redovno ispijanje alkohola

Alkohol ne utječe samo na vašu jetru nego i na krvni pritisak. Studija koja je obuhvatilo 17 000 odraslih osoba u SAD-u istraživalo je kako je konzumacija alkohola utjecala na krvni pritisak. Istraživači su otkrili da su osobe koje su sedmično pile između sedam i 13 alkoholnih pića imale znatno više stope visokog krvnog pritiska.

  • Konzumacija alkohola može dovesti do pada bubrežne funkcije, što može rezultirati visokim krvnim pritiskom – pojasnio je doktor Spencer Kroll.

Konzumiranje hrane bogate šećerom

Velik unos šećera može povisiti krvni pritisak, a neinvazivna kardiologinja Alexandra Lajoie dodaje da šećer povećava i kardiovaskularni rizik. Prema pregledu istraživanja objavljenom 2014. godine u časopisu The American Journal of Clinical Nutrition, konzumacija dodanih šećera bila je značajno povezana s povišenim krvnim pritiskom u djece, prenosi Eat this.

Redovna konzumacija mesa

Preskakanje hrane na bazi životinjskih proteina može biti ključ za snižavanje krvnog pritiska. Nutricionistica Alicia Galvin navodi da meso itekako može povećati krvni pritisak, ponajviše zato što prerađeno meso sadrži velike količine natrija.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

TLO NE MIRUJE: SNAŽAN ZEMLJOTRES U LOS ANGELESU

0
Zemljotres magnitude 4,4 potresao je Los Angeles neposredno prije 20.00 sati po lokalnom vremenu, saopšteno je iz Američkog geološkog instituta.