EVO ZAŠTO OSTAJETE BEZ DAHA KADA SE PENJETE PO STEPENICAMA

Zaobilaženje vožnje liftom i korištenje stepenica može biti mudra odluka i fizički izazov. Posebno ako se trebate popeti na više spratove zgrade.

No mnogi pritom ostaju bez daha iako su u dobroj kondiciji i često vježbaju. Evo nekih od mogućih razloga:

Možda imate zdravstvenih problema

Postoje neke stvari na koje biste trebali paziti ako ostajete bez daha kada se penjete uz stepenice. Ako osjećate i bol u prsima, imate natečene noge ili zglobove ili ako počnete kašljati, nazovite svog doktora jer bi to mogli biti znakovi da imate zdravstvenih problema.

Niste se zagrijali

Prije početka treninga obično se zagrijavamo. To je važno jer pomaže zagrijavanju mišića, postupnom povećanju protoka krvi i kisika te smanjenju rizika od povreda, prenosi Index.hr.

No kada hodate stepenicama, brzo pređete iz faze odmaranja na fizičku aktivnost, bez prethodnog zagrijavanja. Zbog toga će vaše tijelo trebati više raditi kako bi vam u vrlo kratkom vremenu dostavilo više kisika u mišiće, a puls će se povećati. Dakle, sasvim je prirodno da se poslije osjećate umorno.

Drugačije je od uobičajenih kardio vježbi

Za penjanje stepenicama koristite drugačiji energetski sistem od onog koji koristite prilikom kardio vježbi koje obično radite. Zove se energetski sistem fosfagena. Koristi se kada vašim mišićima treba puno energije tokom kratkotrajnih, ali intenzivnih aktivnosti. Postoje određene molekule koje su potrebne da bi ovaj sistem funkcionirao, ali nema ih puno. Stoga je normalno da brže ostanete bez daha nakon vrlo kratke, ali intenzivne aktivnosti.

Vaši se mišići brže umaraju

Imate dvije vrste mišićnih vlakana – spore i brze. Ako ste iskusni trkač, možete izdržati trčanje na duge staze, zahvaljujući sporim vlaknima koja se manje umaraju, ali nemaju puno snage. Kad hodate stepenicama, za te brze eksplozivne pokrete trebaju vam mišići koji se brže umaraju.

Zanimljivo je da će penjanje stepenicama možda biti lakše onima koji ne vježbaju nego onima koji se aktivno bave sportom. Naime, kada se penjete stepenicama, ti kratki naleti aktivnosti zahtijevaju anaerobni metabolizam. To stvara ugljični dioksid i vodik, na koje su izdržljivi sportaši osjetljiviji od ostalih ljudi. Zato nekome ko ne vježba puno može biti lakše penjati se stepenicama nego nekome ko često odrađuje treninge izdržljivosti.

Kako si možete olakšati penjanje stepenicama?

Jednostavno pokušajte češće koristiti stepenice. Budući da to ne radimo često, razumljivo je da naša tijela nisu naviknuta na takvu vrstu tjelesne aktivnosti, a možda će biti i teža nego što očekujemo. Također možete isprobati vježbe poput sprinta, skokova ili drugih eksplozivnih pokreta koji zahtijevaju nagle nalete energije, savjetuje Bright Side.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE