FACEBOOK PRONAŠAO ‘KRIVCA’ ZA PAD: ZUCKERBERG TRAŽI OPROST

Suosnivač Facebooka Mark Zuckerberg jutros se ispričao svim korisnicima koji satima nisu mogli pristupiti najvećim društvenim mrežama, Facebooku, Instagramu i WhatsAppu, u dosad najdužem padu ovih mreža.

  • Oprostite na današnjim smetnjama. Znam koliko se oslanjate na naše servise kako bi ostali povezani s ljudima do kojih vam je stalo – napisao je Zuckerberg u kratkoj poruci, dodavši da se usluge vraćaju. No nije otkrio ništa o razlozima velikog pada.

Iz samog Facebooka su isto jutros šturo napisali da su naporno radili kako bi povratili pristup aplikacijama i servisima te zahvalili ljudima na strpljenju. No ni oni nisu detaljnije govorili o razlozima raspada sustava te pokušali uvjeriti ljude da se to neće ponoviti opet skoro.

Facebook Inc okrivio je “neispravnu promjenu konfiguracije” za gotovo šestosatnu blokadu koja je spriječila 3,5 milijarde njihovih korisnika u pristupu društvenim medijima i uslugama razmjene poruka kao što su WhatsApp, Instagram i Messenger.

Kompanija na blogu nije navela ko je izvršio promjenu konfiguracije i je li bila planirana. Nekoliko zaposlenika Facebooka koji su željeli ostati anonimni rekli su ranije Reutersu kako vjeruju da je do prekida došlo zbog interne greške u načinu na koji se usmjerava internetski promet.

Kvarovi internetskih komunikacijskih alata i drugih resursa koji ovise o istoj mreži pojačali su problem, rekli su zaposlenici. Sigurnosni stručnjaci nisu odbacili mogućnost nenamjerne pogreške, ali ni sabotaže.

  • Ne treba situaciju razmatrati iz aspekta krivice, pošto su u pitanju iznimno kompleksni servisi kod kojih i najmanja pogreška u konfiguraciji može imati velike posljedice. Kako će im sada trebati dosta vremena da pristupe uređajima koji imaju krivu routing konfiguraciju, i kako BGP-u treba puno vremena da konvergira prema stabilnoj konfiguraciji (pošto je dizajniran prvenstveno za skalu, a ne za veliku brzinu mijenjanja konfiguracije na velikoj skali Interneta), pretpostavljamo da će ovaj problem potrajati satima, potencijalno i danima. I to tek nakon što na uređaje vrate konfiguraciju koja je operativna, što može značiti i jako puno izlazaka na teren u podatkovne centre pošto je lako moguće da se niti tim uređajima ne može udaljeno pristupiti – rekao je za 24sata Vedran Dakić, voditelj Katedre za operativne sisteme na Visokom Učilištu Algebra.

Novi udarac i milijarde gubitka

Ispadanje Facebooka iz globalne mreže bio je drugi udarac tom divu društvenih medija par dana nakon što je zviždač u nedjelju optužio firmu da učestalo daje prednost dobiti umjesto suzbijanja govora mržnje i dezinformacija.

Dionice Facebooka izgubile su na vrijednosti još nakon izvješća zviždača, a potom su nastavile padati. Dok se svijet hrlio konkurentskim aplikacijama poput Twittera i TikToka, dionice Facebooka pale su 4,9 posto, što je njihov najveći dnevni pad od novembra prošle godine, javlja Reuters. Procjene su da je Mark Zuckerberg zbog ovog pada izgubio 7 milijardi dolara na vrijednosti.

  • Žao mi je za svaku malu i veliku firmu, porodice i pojedinca koji ovisi o nama”, napisao je na Facebooku glavni tehnološki direktor Mike Schroepfer, dodajući da “može proći neko vrijeme da dođu do 100 posto”.

Twitter je u ponedjeljak izvijestio o upotrebi većoj od uobičajene, što je dovelo do nekih problema u pristupu postovima i izravnim porukama.

Facebook, koji je najveći prodavač internetskih oglasa na svijetu nakon Googlea, gubio je oko 545.000 dolara prihoda od oglasa u SAD-u na sat, prema procjenama kompanije Standard Media Index.

Tek nešto prije ponoći počeli su se povezivati s internetskom mrežom, gotovo šest sati nakon globalnog pada.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE