Piše: Emir Habeš
Tako bi u sezoni 2020/2021. trebale biti 23 utrke. Ipak, čelnici Formule 1 ne žele ni na tome stati te imaju u planu da u narednih nekoliko godina uvrste još nekoliko stanica. Između ostalog, u planu je i da se organizuje utrka na tlu Afrike, jer trenutno je to jedini kontinent na kojem se ne održava niti jedna utrka u sezoni.
Dvije nove utrke u Vijetnamu i Holandiji su već potvrđene, a očekuje se kako će sve ovogodišnje utrke, osim VN Njemačke, ostati u kalendaru, a saglasnost su dale i sve ekipe, tako da jedna utrka otpada, a uvode se dvije nove.
Liberty Media konstantno pregovara s brojnim zemljama, a u posljednje vrijeme se istaknula Saudijska Arabija.
Kontroverzna zemlja u kojoj su ljudska prava, pogotovo prava žena, na vrlo niskim granama je ujedno i najveći svjetski izvoznik nafte, te je stoga jasno zašto bi za čelnike ovog sporta uprkos potencijalnim kritikama ta lokacija bila primamljiva.
Jedini veći automoto događaj u toj zemlji održava se od pretprošle godine kad je tamo vožena prva utrka pete sezone Formule E. Serija je započela i šestu sezonu krajem prošle godine u Diraji, gradu u blizini glavnog grada Rijada.
Ipak, Formula 1 se neće voziti na uličnoj stazi koju koristi Formula E jer je ta staza više od kilometra kraća za F1, nego će se utrke voziti na stazi Qiddiyi koju je dizajnirao bivši vozač Formule 1 Alex Wurz po FIA Grade 1 standardima koji su potrebni za održavanje utrka Formule 1, a cilj je da bude spremna ukoliko konačni pregovori Saudijske Arabije i šefova najbržeg cirkusa na svijetu budu uspješni.
Ukoliko ova utrka i zvanično uđe u kalendar Formule 1, bit će to treća utrka na Bliskom istoku. Zasad su u kalendaru VN Bahreina, koja je također bila kontroverzna te je 2011. čak otkazana i VN Abu Dhabija koja posljednjih nekoliko godina tradicionalno zatvara sezonu.