GRAĐANI SARAJEVA SVE MANJE VJERUJU GRADSKOM PRIJEVOZU, A SVE VIŠE ZAGAĐUJU OKOLIŠ

Broj automobila u Kantonu Sarajevo iz godine u godinu je sve veći, a istovremeno opada broj putnika koji se voze u javnom gradskom prijevozu.

Prema podacima Zavoda za informatiku i statistiku KS, u 2008. godini u trolejbusima, tramvajima i gradskim autobusima prevezeno je 112.047 putnika, dok je deset godina kasnije taj broj pao na 93.396.

Istovremeno, u ovom kantonu 2008. godine registrovana su 106.593 putnička vozila, a do 2018. godine broj je porastao na 134.191.

Podaci Zavoda za statistiku i informatiku KS ukazuju na to da je najviše putnika gradskim prijevozom putovalo 2010, 2011. i 2012. godine, a najčešće korištena prijevozna sredstva tada su bili tramvaj i autobus.

U tabeli koju možete vidjeti ispod ovih redova prikazano je kako se broj vožnji u sredstvima javnog gradskog prijevoza od 2012. u kontinuitetu smanjivao, da bi u 2018. godini došao do broja od 41.795 putnika prevezenih u tramvaju, 37.176 u autobusu, te 14.425 osoba koje su putovale trolejbusom, piše Faktor.

Dok se broj prevezenih putnika u sredstvima javnog gradskog saobraćaja smanjuje, podaci Zavoda za statistiku i informatiku KS ukazuju na to da se povećava broj registovanih putničkih vozila.

Osim automobila, prema statistikama je na ulicama Sarajeva, iako neznatno, povećan i broj registrovanih motocikala u odnosu na prije 10 godina.

Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu, navodi kako je povećanje motornih vozila na sarajevskim ulicama “na neki način potreba”.

  • Društvo se jednostavno tako razvija i to nije samo situacija u Sarajevu – kazao je.

Lindov je naveo kako bez javnog prijevoza na području Sarajeva, ili bilo kojeg drugog grada, nije održiv razvoj grada, te da se “ne može održati prijevozna usluga koja je na području Sarajeva u stalnom opadanju”.

  • Nekada je broj putovanja bio gotovo pola-pola, prije nekih pet do deset godina. Danas je 55 posto u korist individualnih putovanja u odnosu na putovanja javnim prijevozom, a kako raste broj privatnih vozila, slabi usluga javnog prijevoza. Sve je više ljudi koji će dnevna putovanja obavljati individualnim motornim vozilom nego sa javnim prijevozom – istaknuo je.

Mustafa Mehanović, profesor na sarajevskom Saobraćajnom fakultetu, kazao je kako se mora zvanično utvrditi da li je manji broj putnika u javnom gradskom prijevozu povezan sa povećanim brojem automobila u KS, te donijeti konkretne mjere i strateška opredjeljenja za rješavanje ovog problema – ukoliko je to slučaj.

  • Dio javnog saobraćaja prebačen je na privatne firme. Javni gradski prijevoz se ne može održati i morat će se povećati subvencije ili pustiti da to ide preko leđa putnika – naglasio je Mehanović.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

ZNAKOVI DEHIDRACIJE KOJIH ČESTO NISMO SVJESNI

0
Kako su nam topli dani sve bliži, pravo je vreme da obratimo pažnju na naše navike vezane za hidrataciju. Dehidracija je vrlo opasna, pročitajte kako da je prepoznate.