GRADIMIR GOJER PIŠE ZA HAYAT.BA: KORIFEJ KLASIKE I SUVREMENOSTI, SARAJLIJA…

Pamteći prva redateljska ostvarenja Egona Savina u slobodnim teatarskim trupama i Kamernom teatru 55 (Largo desolato) prisjećam se najljepših dana svoje teatarske mladosti; teatarskog zanosa i poleta sa kojim sam i sâm pravio prve korake nesigurnim, ali zamamnim teatarskim stazama.

Savin, taj beogradski Sarajlija, učenik, a ja bih ustvrdio i legitimni nasljednik velikog meštra teatarskog redateljstva Dejana Mijača ostvario je već do sada blistavu karijeru kao režiser i kao pedagog, u šta sam se uvjerio gledajući pojedina scenska ostvarenja njegovih bivših studenata Filipa Grinvalda, Ane Tomović i Ane Đorđević. Neke od njegovih režija kojima je godinama obogaćivao pozornice diljem Jugoslavije, poglavito one u kojima je nositelj glavnih uloga bio veliki Predrag Peca Ejdus, iskazale su ovog magičara redateljskog štapića kao stvarnog korifeja dramske klasike i suvremenosti na južnoslavenskim prostorima….

Posebno me Savinova poetka fascinirala u pozorničkom orkestriranju dvojice velikana srpske dramatike, akademika Ljubomira Simovića i nositelja avangardnih literarno-dramaturških tendencija preko književnih polifonija Aleksandra Popovića. Svojom premoćnom redateljskom alkemijom Savin je uspio kontekstirati i učvrstiti položaj ovih majstora dramske poezije u Panteon teatarske umjetnosti europskih paralela. Podjednako moćan u mizansceniranju i tvorbi temeljne likovnosti, ništa manje u dramskim ostvarenjima psiholoških i tipoloških profila on ostvaruje pozorničke sinteze koje plijene suvremenošću iskaza.

Uz sjajne inscenacije Zločina i kazne, Na ljetovanju, Sirano de Beržerak, Oblomova, Demona, Mletačkog trgovca, Šume, Tartifa, nikada iz moga sjećanja neće iščiliti mladalačke režije ovoga korifeja scenske umjetnosti, poteklog iz obitelji opervažene glazbenom klasikom…

Bile su to predstave “Zbogom Judo” Iredinskog  i predstava prema tekstovima Samjuela Beketa “Ne ja” nastala u nezaboravnoj umjetničkoj “manufakturi” Nova osećajnost

Poetka Egona Savina, čudesnoga teatarskog mislioca, oplemenila je, zasigurno scensku umjetnost dvadesetog stoljeća u Beogradu i Srbiji!

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

ZAGOLICALA MAŠTU FANOVA: DA LI OVO NAJSMJELIJE IZDANJE MAJE ŠUPUT?

0
Maja Šuput je održala još jedan nastup za pamćenje i to u zagrebačkoj Laubi, a za tu je prigodu odabrala kreaciju u kakvoj je dosad još nismo vidjeli.