CIJENE OGRIJEVA ZNATNO PORASLE: KAKO SE NAJISPLATIVIJE I NAJBOLJE GRIJATI U OTVORENOM STUDIJU POJASNILI HELAĆ I IVANOVIĆ

Stiglo je hladnije vrijeme, i kao i svake godine mnogi građani pitaju se kako se grijati, koje grijanje je najbolje.

Na ova pitanja u emisiji “Otvoreni studio” odgovorili su Muhamed Helać, predstavnik firme Drvosječa i Goran Ivanović EN plus trener proizvođača i inspektor proizvodnje.

Sezona grijanja inače počinje 15. oktobra. Međutim, ove godine se situacija malo promijenila, govori Helać.

  • Sezona grijanja je počela već početkom septembra, što je dovelo do brojnih problema, po pitanju javnog gradskog zagrijavanja. Najbolji primjer za to je Zenica, gdje je došlo do skraćivanja školskih časova u školama. Bilo je prehladno jer Gradske toplane u Zenici nisu počele na vrijeme sa distribuiranjem toplotne energije. Iako je prije par godina bio trend da se prelazi na plin i sisteme javnog gradskog grijanja, ljudi su ipak odlučili raditi obrnuto. Vraćaju se na vlastita ložišta, žele da imaju toplotu svog doma u vlastitim rukama. Oni diktiraju da li će im biti toplo, a ne neko drugi – pojašnjava Helać.

Tradicionalno u BiH oduvijek je velika potražnja za cijepanim drvima. Posljednjih par godina kako se pelet pojavio na tržištu čvrsto i stameno ide tim putem da preuzme etiketu najtraženijeg energenta.

  • Mnogi su razlozi za to. Stavlja se direktno u rang sa plinom, sa njima su najmanje brige. Dovoljno je da se ujutro napuni peć, a temperatura se čak može regulisati i daljinski. Ljudi ne žele da brinu o tome da li im je toplo, a pelet to i pruža – govori naš gost.

Peleta na tržištu ima raznog. Goran je pojasnio da je organizacija koja upravlja ENplus standardom evropsko vijeće za pelet i krovna organizacija Bio ENergy Group. Sama uspostava standarda je nastala upravo želeći da se izjednači kvaliteta na evropskom tržištu.

  • I kod njih je, kao i kod nas, bilo šarolikog kvaliteta, i kao i u ostalim vrstama robe ide se ka standardizaciji. ENplus standardizacija podrazumjeva da su i proizvođači i trgovci podvrgnuti jednoj rigoroznoj kontroli kvaliteta. Taj standard nameće proizvođačima instaliranje internog laboratorija za kontrolu parametara kvaliteta peleta. Zato preporučujem da potrošači kupuju ENplus certifikovani pelet, jer je to siguran pokazatelj kvaliteta. Mi obraćamo pažnju i na odnos sa potrošačima. ENplus standard pruža jedan jako visok nivo sigurnosti potrošačima – pojašnjava Ivanović.

On dodaje da oni prepoznaju certificirane i necertificirane trgovce. Kod certifikovanih, potrošači mogu da se obrate direktno Evropskom vijeću za pelet, što je ozbiljna pritužba.

  • Ovdje implementiramo jedan projekat da se potrošači mogu obratiti direktno nama, kao inspektorima na terenu. Onda mi tokom godišnjih nadzora pokušamo vidjeti kako je trgovac reagovao na takvu primjedbu, da li je reagovao. Moje analize pokazuju da još uvijek na bh. tržištu imamo oko 40 posto necertifikovanog peleta. Ne mora značiti da je loš, ali nije ni pod kakvim kontrolama, ali je moguće da koriste lošu sirovinu u proizvodnji peleta, što urušava sliku peleta kao goriva budućnosti – rekao je Ivanović.

Cijene ogrijeva se formiraju po pitanju ulazne sirovine. Postoji sezonska i vansezonska cijena.

U ljetnom periodu su cijene ogrijeva znatno jeftinije, jer je proces sječe šume i same proizvodnje dosta jeftiniji i jednostavniji. Kada zahladni i da je kišni period, tada je dosta otežan proces sječe šume, i dosta se cijene povećavaju.

Tako je i sada. Cijene ogrijeva su znatno veće nego u ljetnom period.

  • S obzirom da naša kompanija posluje u cijeloj BiH, trudimo se da potrošačima u BiH ponudimo iste cijene istih proizvoda – pojasnio je Helać.

(Nermina Hasić)

Video pogledajte i OVDJE.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

OVO SU TRI NAJODANIJE PASMINE

0
Neki vlasnici pasa traže da je njihov ljubimac pouzdan i do kraja odan, a ovo su pasmine koje krase upravo te karakteristike.