HRANA BOGATA RAFINIRANIM UGLJIKOHIDRATIMA MOŽE POREMETITI SAN

Tjesteninu, bijeli hljeb, slatkiše i peciva mnogi vole, ali mogu li ti rafinirani ugljikohidrati i šećeri držati ljude budnim noću? Oko 30 posto ljudi u SAD-u pati od nesanice, a novo istraživanje otkriva da je ishrana bogata ugljikohidratima možda djelimično kriva za to.

Studija je proučavala fluktuacije šećera u krvi povezane s prehranom, rekao je glavni autor James Gangwisch.

Visokorafinirani šećeri kao što su gazirana pića, bijela riža i rafinirano pšenično brašno imaju visok glikemijski indeks koji može dovesti do naglog porast šećera u krvi. Kada se šećer u krvi brzo podigne, tijelo reagira oslobađanjem inzulina, a rezultirajući pad šećera u krvi može dovesti do oslobađanja hormona poput adrenalina i kortizola, koji mogu ometati san”, objasnio je Gangwisch.

Nova studija se fokusirala na više od 50.000 starijih žena koje su za vrijeme studije vodile dnevnike o ishrani. Studija nije mogla dokazati uzročno-posljedičnu vezu, ali Gangwischov tim otkrio je da će žene u postmenopauzi, koje uzimaju mnogo rafiniranih ugljikohidrata, vjerovatno imati nesanicu.

Što je viši prehrambeni glikemijski indeks kod žena, koji mjeri količinu šećera u hrani, to je veći i rizik od nesanice, navodi se u studiji. To je posebno izraženo kada ishrana uključuje dodatne šećere i prerađene žitarice.

S druge strane, ishrana bogata povrćem, vlaknima i voćem bila je vezana za manje problema s nesanicom i boljim, mirnijim snom, pokazali su nalazi. Voće samo po sebi sadrži šećer, ali vlakna koja sadrži sprečavaju velike fluktuacije šećera u krvi, objasnio je Gangwisch.

  • Ovo sugerira da je prehrambeni krivac koji izaziva nesanicu kod žena bila visoko prerađena hrana koja sadrži veće količine rafiniranih šećera koji se prirodno ne nalaze u hrani –  rekao je.

Iako se studija fokusirala na starije žene, ovi se nalazi vjerovatno mogu primijeniti na muškarce i ljude u svim starosnim grupama, vjeruju istraživači.

Dvojica stručnjaka za kontrolu dijabetesa i šećera u krvi rekli su da ih rezultati ne iznenađuju.

  • Mnogi su svjesni da će ih, ako jedu slatkiše, to učiniti uspavanim ili uznemirenim. Ukoliko se oni uzimaju noću, to može utjecati na to kako spavaju –  rekao je dijabetolog Gerald Bernstein.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE