IŠČEKUJUĆI VAKCINU PROTIV KORONAVIRUSA: NEKOLIKO TRIKOVA KAKO POBIJEDITI STRAH OD IGLE

U Velikoj Britaniji počeo je program masovnog cijepljenja, a uskoro se očekuje i u ostatku Evrope.

Ako se želite cijepiti i tako zaštititi od COVID-19, a bojite se igli, stručnjaci savjetuju šta može pomoći.

Ne trebate se brinuti niti stidjeti jer je riječ o učestalom strahu – čak svaki deseti čovjek ima duboko ukorijenjen strah od igala.

Doktorica Sue Peacock, savjetnica za zdravstvenu psihologiju i autorica knjige “Bol u glavi”, objašnjava da ponekad strah dolazi zbog loše uspomene iz djetinjstva.

BiH / Pitali smo specijalistu: Ko neće smjeti primiti vakcinu protiv COVID-19
Tripanofobija, što je službeni naziv za ovu fobiju, mogla bi uticati na okončanje pandemije ako previše ljudi odbije vakcinisanje, sugeriraju stručnjaci, piše The Sun, a prenosi RadioSarajevo.

Savjetuju kako se izboriti s tim.

  1. Tražite duži sastanak sa svojim ljekarom

Ako ste zabrinuti zbog svog termina za cijepljenje, recite ljekaru opće prakse ili osobi koja organizira vaše cijepljenje. Možda će vam moći dati drugi termin kako ne biste osjećali pritisak da požurite.

  1. Odvratite sebi pažnju

Medicinska sestra bi vam mogla pomoći, na primjer, čavrljanjem kako bi vam skrenula pažnju.

Možete ponijeti knjigu ili časopis ili pogledati omiljene fotografije. Ili, ako vam je dopušteno, možete povesti sa sobom člana porodice ili prijatelja.

Neki smatraju da je lagano brojanje korisno, jer su šanse da dok ne dođete do 10, ubod već bude gotov.

Nedavno istraživanje kalifornijskog sveučilišta Irvine je otkrilo da smiješak ili grimasa sam postupak primanja injekcije može učiniti i do 40 posto manje bolnim.

  1. Primijenjena tehnika napetosti

Primijenjena tehnika napetosti pomaže u povišenju krvnog pritiska na normalan nivo tako da ne padnete u nesvijest.

Evo kako to raditi:

Sjednite negdje udobno.

Napnite mišiće ruku, gornjeg dijela tijela i nogu i zadržite ovu napetost 10 do 15 sekundi ili dok ne počnete osjećati toplinu kako vam raste u licu.

Otpustite napetost i vratite se u sjedeći položaj.

Nakon 20 do 30 sekundi, ponovno prođite kroz postupak zatezanja dok ne osjetite toplinu na licu.

Ponovite pet puta. Ako možete, vježbajte ovo tri puta dnevno sedam dana prije vakcinacije.

  1. Tehnike disanja

Sjednite u udoban položaj, uspravnih leđa, ali ne ukočenih. Neka se ramena i vilica opuste.

Spustite jednu ruku na trbuh. Udahnite dugo, polako, duboko, nježno kroz nos i van kroz usta. Pokušajte udahnuti u trbuh, ali nemojte forsirati – neka vaše tijelo diše onoliko duboko koliko vam je ugodno.

Učinite to kroz pet udaha. I ovo vježbajte više puta dnevno nekoliko dana prije odlaska na vakcinaciju.

  1. Napravite ljestvicu za strah

Napravite popis svih situacija povezanih s iglama po redoslijedu koliko ih se bojite.

Situacije bi mogle biti; držite injekciju u ruci, držite iglu, dodirujete iglu…

Ocijenite svaku situaciju od 1 do 10. Da biste se popeli ljestvama, morat ćete razmisliti ili odglumiti svaku situaciju.

Prevladavanje ljestvice straha:

Ilustracija

Započnite s najtežom stavkom.

Planirajte dovoljno vremena da možete osjetiti strah dovoljno dugo da osjetite vrhunac tjeskobe, ostanite neko vrijeme na toj razini, a zatim postepeno smanjujte. Ako proživljavate strah svjesno, možete vidjeti kako se osjećate zbog tjeskobe. Sjetite se da tjeskoba s vremenom pada sama od sebe.

Počnite koristiti primijenjenu vježbu napetosti ili disanja.

Uđite u situaciju straha i ostanite u njoj dok vaša tjeskoba ne počne padati.

Odvojite malo vremena za opuštanje, možda koristeći vježbu disanja.

Kad se u jednoj situaciji osjećate samouvjereno, prijeđite na sljedeći korak ljestvice.

  1. Obratite se profesionalcu

Terapija izlaganjem je tehnika u kojoj se neko postepeno izlaže situaciji od koje se boji. To se može učiniti kod kuće, na primjer s gore opisanim ljestvama straha ili kod terapeuta.

Izloženost ponašanja bitna je komponenta kognitivno-bihevioralne terapije (CBT), intervencije za sve vrste fobija. CBT pomaže osobi da upravlja svojim strahom ili problemima mijenjajući način razmišljanja i ponašanja.

Možete isprobati i hipnoterapiju.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE