ISHRANA U VRIJEME PANDEMIJE: OVO SU PREPOURUKE ŠTA TREBATE JESTI DOK KORONAVIRUS HARA

Tehnološki fakultet Univerziteta u Banjoj Luci, objavio je na svom Facebook profilu nekoliko smjernica o ishrani za vrijeme pandemije koronavirusa COVID-19, sa smjera Nutritivni kvalitet hrane i ishrane.

  •  Jedite svježe voće i povrće, to je najbolji izvor vitamina i biološki aktivnih komponenti. S obzirom da u ovom periodu godine nema mnogo svježeg voća i povrća, pravo je vrijeme da iskoristimo zimnicu. Ne zaboravite da je kiseli kupus bogat vitaminom C koji stimuliše imunološki sistem i tako štiti organizam od infekcija, utiče na povećanje broja limfocita značajnih u stvaranju antitijela.
  •  Jogurt i drugi kiselo-mliječni proizvodi su izuzetno značajni za održavanje zdrave crijevne flore, koja utiče i formira naš imuni sistem. Ona pomaže i podstiče naš urođeni imunološki sistem tako što poboljšava funkciju mukoze i pruža fizičkubarijeru mikroorganizmima. Ukoliko imate problema sa disajnim organima izbjegavajte mlijeko i mlijčne proizvode jer se njihovim konzumiranjem povećava količina sluzi koja može otežati disanje i pojačati kašalj.
  •  Unosite dovoljno tečnosti u organizam. Voda sobne temperature sa malo limunovog soka ili topli čajevi sa medom i limunom odličan su izbor u ovom periodu. Uzimanjem dovoljnih količina vode poboljšaće se varenje hrane, smanjiti zamor i promjene krvnog pritiska i spriječiti pad imunog sistema.
  •  Supe, čorbe i kuhana hrana u ovom periodu su posebno okrepljujuća jela. Vodite računa da hranu pravilno termički obradite. Dajte prednost kuhanoj i dinstanoj hrani u odnosu na prženai pohovana jela.
  • Riba barem jednom sedmično. Svježa, smrznuta ili konzervisana riba, dobar je izvor proteina i esencijalnih masnih kiselina.
  • Vlakna su značajna za proces varenja hrane jer prenose čestice hrane kroz digestivni trakt, pomažu brže djelovanje digestivnih enzima i sprečavaju konstipaciju. Voće, povrće i integralne žitarice su najbolji izbor vlakana.
  • Vodite računa o energetskom balansu. Uravnotežena ishrana i uravnotežen jelovnik. Pravilno rasporedite obroke, ograničite međuobroke, žvaćite polako. Budite fizički aktivni, u svojim domovima. Slatkiše svedite na minimum. Ne večerajte kasno, dajte svom organizmu dovoljno vrmenea da svari hranu prije nego što krenete na spavanje.

I na kraju, sa Tehnološkog fakulteta skrenuli su svima pažnju na ono što je najvažnije u ovim teškim vremenima.

  • Ukoliko znate nekoga ko nema dovoljno hrane, pomozite mu u skladu sa svojim mogućnostima ili objavite na društvenim mrežama. Niko ne smije ostati gladan. Čuvajte sebe i druge – njihova je poruka.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa ‘GLEDAJ Hayat‘ na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE