IZVOR JE ZDRAVLJA: U KOJE DOBA JE NAJBOLJE JESTI KOMPOT?

Dok je još ramazana, ne zaboravite napraviti kompot.

Prof. dr. Neriman İnanç, dekanesa Fakulteta za zdravstvene studije i direktorica Odjela za ishranu i dijetetiku na Univerzitetu Nuh Naci Yazgan, ističe kako je na sehuru važno koristiti jaja i mlijeko, dok za vrijeme iftara treba ostaviti mjesta za kompot.

Ramazan je stigao i veoma je važno konzumirati jaja i mlijeko na sehuru, a prilikom prekida posta, na iftaru, napraviti mjesta za kompot, prenosi TRT.

Direktorica Odjela za ishranu i dijetetiku na Univerzitetu Nuh Naci Yazgan Neriman İnanç preporučuje da se na ramazanskim soframa često postavljaju mlijeko, jaja i kompot, koji neće nanijeti nikakve štete čak i ako se konzumiraju svakodnevno.

İnanç je kao ekspert za prehranu kazala da veliku pažnju u ramazanu valja posvetiti uravnoteženoj ishrani.

  • Mlijeko dugo vremena daje osjećaj sitosti, uz visoke količine proteina i elemente koji spriječavaju brojne bolesti. Žumance jajeta, s druge strane, sadrži tri četvrtine dnevnih potreba za energijom, zbog prisutnih masnih materija, takođe visok procenat proteina, te vitamina A, D, E i B2-.

Profesorica İnanç ističe da se prilikom prekidanja posta treba dati prednost kompotu, voću i povrću.

  • Konzumiranje voća poput sušenih kajsija i grožđica prilikom iftara, uveliko će nadoknaditi energiju i tečnost.

Osim toga, suho voće je veoma bogato željezom, koje će spriječiti anemiju. U Turskoj se bilježi stopa učestalosti anemije od 50 posto. Dakle, na taj način je možemo spriječiti i sanirati. Osim toga, kajsije i grođžice imaju visok udio vlakana. Dnevne potrebe organizma za vlaknima su oko 25 grama, ali je dovoljno i kad konzumiramo 10 grama.

U ramazanu se čini kako vlakna koristimo ponajmanje, zato je važno skrenuti pažnju na njihov pojačan unos.

  • Jedan od najvećih izazova u mjesecu ramazanu, naročito u ljetnim mjesecima, jeste balansiranje tečnosti u organizmu, obzirom da visoke temperatue utiču na brzinu metabolizma i količine vode.

Ukoliko se ne unose dovoljne količine tečnosti, postoji rizik od nastaka bolesti bubrega i srca, ali i mnogih drugih organa. Mladima se preporučuje unos oko 2,5 litra, a starijima oko 3 litra tečnosti dnevno, prenosi TRT.

Hayat pratite putem aplikacija za iPhone/iPad & Android uređaje, a sve naše kanale gledajte UŽIVO putem servisa 'GLEDAJ Hayat' na aplikacijama i portalu. Sve propuštene emisije i najbolje serije unaprijed gledajte u videoteci ‘Hayat PLAY’.

Ukoliko smatrate da sadržaj objavljen na portalu hayat.ba krši vaše autorsko, lično ili drugo pravo ili interes, možete zahtijevati objavu odgovora ili ispravke. Slučaj će biti u najkraćem roku razmotren, a sporni sadržaji biće uklonjeni ili ispravljeni odmah po eventualnom ustanovljavanju istinitosti sadržaja žalbe. Sve pritužbe kao i prigovore možete slati na e-mail adresu digitala@hayat.ba. Materijal poslat na ovu e-mail adresu će se smatrati pravovaljanim. Svi drugi oblici prigovora neće se smatrati relevantnim i portal hayat.ba nema obavezu postupiti po istim.

NAJNOVIJE

BORELL: BLISKI ISTOK STOJI “NA RUBU PONORA”

0
Visoki predstavnik Evropske unije za vanjsku politiku i sigurnost, Josep Borell, izjavio je da Bliski istok stoji "na rubu ponora" i pozvao na deeskalaciju sukoba između Izraela i Irana.